[Pardus-kullanicilari] via çipsetli ekran kartım

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
18 Eki 2007 Per 00:51:38 EEST

On Thu, 18 Oct 2007 00:35:21 +0300
"TalgaNlı Çakrak BuşguT" <talganlicakrakbusgut at gmail.com> wrote:

> Merhaba,
>
> Yazdıklarınızı yapmaya çalıştım. Zannediyorum kopyalama konusunda bir
> sorun oldu.
> Açılışta grafik modda "e" seçip, "video.............tty2" ye kadar
> olan kısımları sildim. Her seferinde satırlar yeniden çıkıyor.
> Sildiğim yere, olmayınca sonuna "safe" yazdım, yine olmadı.
> Mecbur, Windows'u açtım ve webden yazıyorum....
>
> Ne yapmam gerekiyor?

 komut satırı direkt karşınıza çıkmıyorsa, ya da ctrl-alt-f2 tuşlarına
aynı anda basınca karşınıza gelmiyorsa bu işlemi yapmanız gerekiyor.
komut satırına ulaşabiliyorsanız bunları yapmanıza gerek yok.

 Mavi pardus açılış ekranı ya da ekranda sol tarafında yeşil noktalar
olanbir sürü satır yazının olduğu ekranı görüyorsanız bir sorun
olmaması lazım.

 Bahsettiğim şekilde komut satırını  göremiyorsanız eğer grub da pardus
seçeneğine gelin, e ye basın, kernel satırına gelin, e ye basın,

 video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
splash=silent,theme:pardus console=tty2

 kısmını

 video=vesafb:off

 olarak değiştirin, enter tuşuna sonra da b tuşuna basın, artık sistem
açılıyor olmalı.

 Bu arada eski xorg.conf dosyanıza ulaşamıyorsanız mevcut olan
konumdaki dosyayı silin (ya da başka bir yere taşıyın) dosya bir
aksilik olmazsa otomatik olarak baştan oluşturulacak.