[Pardus-kullanicilari] Donma ve paket yöneticisi sorunu... Bu kez yazıcı tanıtma.. :-(

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
14 Eki 2007 Paz 22:08:08 EEST

14.10.2007 tarihinde Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca> yazmış:

> Sevgili Selim Bey,
>
> İlginiz için çok teşekkür ederim. Dün akşamdan beri, eş deyişle belleği
> değiştirdiğimden bu yana çöküşler yaşamıyorum. Benim anladığım, bellekler
> bozukmuş. En azından şimdilik herhangi bir sorun yaşamıyorum. Daha önce de
> sözünü ettiğim gibi, o kadar çok denedim ki ve artık umutsuzluğa düşmüştüm;
> Hüseyin Bey'in önerisini değerlendirip yeni bellek satınaldım, sorunu çözmüş
> oldum. Ve dediğim gibi korkarak Pardus Caracal'ı yeniden kurdum. Paket
> Yöneticisi sorununu da çözmüş oldum. Donma yapıyordu, orada da Türk usulü
> [...]

Ağ üzerinden Windows yazıcısını tanıtma konusunda çok bilgili
olmadığım için yardımcı olamayacağım, ama şu iki konuyu belirteyim:

1. Sesli harflerin üzerine şapka koymak için (eğer bir değişiklik
yapmadıysanız) o tuşa AltGr tuşuyla basın: AltGr+a = â AltGr+A=Â,
AltGr+ı=î, AltGr+I=Î gibi. (diğer sesli harfler için de geçerli
elbette).

2. Eğer bir CD sürücü durup durup CD çıkartıyorsa ve siz o CD'yi
yuvasına yerleştirirken tam oturtuyorsanız o CD sürücüyü değiştirme
vakti gelmiş demektir.

3. Eğer birden fazla donanım problemi yaşıyorsanız, problem diğer
donanımlarda değil güç kaynağında olabilir. Donanıma yeterli gücü
sağlayamayan bir güç kaynağı, düzgün çalışmayan, daha doğrusu olmadık
şeyler yapan (okuma sırasında CD'yi çıkarma, yazılan CD'lerde hep
bozukluk olması, VCD veya DVD izlerken görüntüde problem oluşması,
sürekli çalışan bir fan, (afedersiniz) zırt pırt donan ve/veya
kilitlenen bir bilgisayar (büyük ihtimalle işlemci fanı çalışamadığı
için)), ekranda oluşan takılmalar (ekran kartı yeterince
"beslen"emediği için) bir bilgisayar demektir. Tecrübeyle sabittir,
toplama/ ikinci el bilgisayarların problemli olanlarının çoğunda güç
kaynağını değiştirmek bilgisayarın silkinip kendine gelmesini sağlar.