[Pardus-kullanicilari] Donma ve paket yöneticisi sorunu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
14 Eki 2007 Paz 10:54:22 EEST

14.10.2007 tarihinde Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca> yazmış:
> Merhaba,
>
> Burada bir arkadaş çöküşlerin RAM bozukluğundan kaynaklanabileceğini
> belirtmesi üzerine 512'lik bir önbellek satın aldım, taktım, bir saatten bu
> yana kullanıyorum ve herhangi bir çökme yaşamadım. Çok teşekkürler....
>
> Bu arada daha önce belirttiğim iki sorun sürüyor. Bunlardan biri donma. Ona
> da Türk usulü bir yöntem uyguluyorum ancak, bunun böyle olmaması gerektiğini
> biliyorum. Fareyi bir iki -pat küt- masanın üzerinde zıplatıyorum :-)
> 'Masaüstünü Tazele' seçeneğiyle işlerlik kazandırıyorum, o arada bir iki
> [...]

Bilgisayardan eski tüm RAM'lar çıkardınız değil mi?

*nix sistemlerde nasıldır bilmem ama, yıllarca internet kafe,
üniversite gibi yerlerde bilgisayarların düzgün çalışmasından sorumlu
biri olarak çalıştım ve RAM bozukken kurulan bir sistemin, RAM'lar
değiştirildikten sonra sistem tekrar kurulana "sorunsuz" çalıştığını
görmedim bugüne kadar. (Ha, diyeceksiniz bugüne kadar RAM'ı bozulan
kaç bilgisayar gördün ki sen, 50'yi geçmez.)