[Pardus-kullanicilari] Ethernet üzerinden bağlanabilmek...

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
12 Eki 2007 Cum 18:59:32 EEST

Deniz Ege Tunçay wrote On 12-10-2007 18:43:
> Merhabalar.
>
> Evimdeki tüm bilgisayarların bağlı olduğu Router'dan 20 metrelik bir
> ethernet kablosu ile, şu an kullandığım masaüstü internete
> girebiliyor. Odamda, Windows 98 zamanlarından kalma, Pardus kurulu bir
> dizüstü de var ve kablosuz modem gibi bir imkânı da yok. Ethernet
> girişi mevcut.
>
> Odamda kullandığım masaüstü bilgisayarda iki ethernet girişi
> bulunuyor. Biri ana kartın dahili ethernet girişi eth0, diğeri de
> ayrıca takılı olan ethernet kartı, eth2. Masaüstü bilgisayarımın eth2
> [...]
Merhaba.
En basiti 20 metrelik ethernet kablosunu alacağınız 8-9 dolarlık bir
ethernet switch'e bağlamak ve masaüstü ile dizüstünüzü bu switch
üzerinden internete çıkartmak.

Yok ben dizüstümü, masaüstü üzerinden internete çıkartmak istiyor
diyorsanız masaüstü bilgisayarı da router olarak yapılandırmanız lazım.
Eğer Windows yüklü ise o makineye nasıl yapılır hiçbir fikrim yok, ancak
üzerinde bir linux dağıtımı mevcutsa şu adrese gözatabilirsiniz :

http://www.ducea.com/2006/08/01/how-to-enable-ip-forwarding-in-linux/

iyi günler.
Ozan Çağlayan