[Pardus-kullanicilari] projektör veya monitör bağlamada sorun

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
6 Eki 2007 Cmt 01:48:39 EEST

06.10.2007 tarihinde Erdem ARTAN <badibere at gmail.com> yazmış:
> yine bir sorunumla karşınızdayım .. google da hep arıyorum önceden fakat
> istediğim sonuca ulaşamadım sanırım
> ===========================
>
> dün bir sunum yapacaktık hiç de bakmamışım çalışıyor mu diye..
>
> fujitsu-siemens amilo pro 2065 (ekr. kartı ati radeon x300) bilgisayarıma
> projeksiyon aletini bağladım. normalde Fn + F3 tuşunun yardımıyla
> projeksiyona görüntü vermem gerekirdi yanılmıyorsam fakat çalışmadı..
> bilgisayarı yeniden başlattım projeksiyonu gördü perdeye çıktı verdi fakat
> masaüstü ile perdedeki görüntü farklı. perdede sadece çöp görünüyor ve ekran
> [...]

Hem dizüstü bilgisayarınızda hem de projeksiyon cihazında iki ayrı
masaüstü varmış gibi görüntü alabiliyorsanız, pencereyi tutup diğer
ekrana (sağdan veya soldan) sürükleyebilmeniz gerekir. Ekran kartınız
için açık kaynak sürücüleri kullanıyorsanız MergedFB kipinde iki ekran
genişliğinde tek ekran elde edebilirsiniz. Eğer ATI'nin (AMD'nin;)
sürücülerini kullanıyorsanız konsolda aticonfig komutu ile bu problemi
çözebilirsiniz. Ben açık kaynak sürücüleri evde de okulda da çift
ekran için kullanıyorum. http://begiter.gen.tr/dosyalar/ati-xconfig.7z
dosyasının (7zip ile paketlenmiştir) size örnek oluşturabilecek
xorg.conf dosyalarını bulabilirsiniz.