[Pardus-kullanicilari] Avukatlar icin Yazilim

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
3 Eki 2007 Çar 05:39:44 EEST

02 Eki 2007 Sal tarihinde, Zihni Belli şunları yazmıştı:
> yakında ankara barosu 9 bin adet dağıtacak.içeriği icrapro linux için demo
> prestij külliyat ve uyap kelime işlemcisi olacak.yasak filan yok bu izin
> verilmemiş bilgisini nerden edindiniz ?

Pardus markası, logosu ve logotipi TÜBİTAK adına tescil edilmiş olduğundan
kullanımı izne tabidir. 6. Linux Şenliği öncesi bu durum "avpardus" adıyla
bir dağıtım imajı oluşturmak isteyen kişilere iletilmişti. Bu durumda
herhangi bir değişiklik yok. Özellikle "avpardus" gibi doğrudan markayı
kullanan ve dolayısı ile kurumsal bir ilişki algılamasına yol açan bir ismin
kullanımına izin verilebilmesi için önce TÜBİTAK'ın bu iznin getiri ve
götürülerinden iyice haberdar olabilmesi lazım.

Yoksa Pardus'un UEKAE çalışanlarında geliştirilen kısmı GPL lisanslı,
rahatlıkla çatallanıp yeni bir dağıtım oluşturulabilir ve dağıtılabilir.
Temel sıkıntı marka haklarının korunması ile ilgili.

Özellikle hukukçuların dahil olduğu bu bağlamda belirtmek isterim ki
bir "yasak" söz konusu değil. Bildiğim kadarı ile hukuk sistemimizde yasak ya
yasa ya da mahkeme kararı yolu ile konuluyor. "Buraya çöp dökmek
yasaktır"ları saymazsak. Bahsedilen yalnızca mevcut fikri mülkiyet mevzuatı
çerçevesinde isim haklarının korunması.

Saygılarla

--
Erkan Tekman