[Pardus-kullanicilari] Bilsa Okul Programı?

Harun ŞEKER sekerharun at linux-sevenler.org
2 Eki 2007 Sal 21:24:04 EEST

Selamlar...

Görünen o ki MEB e-okul projesi ile okullarda kullanılan çeşitli
yazılımları kaldırıp okullarla ilgili tüm bilgileri kendi sisteminde
tutmak istiyor. Bütün öğrenci işlemleri ve öğreneci takibi OKS,DPYB
sınav başvuruları ve sınavlarla ilgili tüm işlemler e-okul sistemi
üzerinden yapılıyor.

Bağlantıdaki [0] belgede yer alan Genelgeye göre karne, takdir,
teşekkür, onur belgesi diploma vb benzeri belge ve çizelgelerin dökümü,
öğrenci devam-devamsızlık bilgileri ve nakil işlemleri öğrenci kayıtları
gibi pek çok işlem e-okul sistemi üzerinden yapılıyor yada yapılması
planlanıyor.

Ancak web tabanlı e-okul uygulaması İlsis uygulamasında olduğu gibi
Internet Explorer dışında her hangi bir web tarayıcısı ile çalışmıyor.

[0] http://iogm.meb.gov.tr/files/e_okul_uygulama-2007.pdf

Şu durumda yeni bir okul projesine başlamak ölü bir yatırım olabilir. Ne
yapılabilir bilmiyorum ama bunun yerine MEB'in sistemi marka bağımsız
hale getirmesi için bir şeyler yapmaya çalışmak daha faydalı olabilir.

Saygılarımla...
Harun ŞEKER

ok4nunal at yahoo.com.tr yazmış: