Bu mu PARDUS'un arkasındaki destek?

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
2 Eki 2007 Sal 12:12:11 EEST

Aþaðýdaki hata bildiriminde bulundum

"Canon LBP 2900 Yazýcýdan çýktý alamýyorum. Sistemim linux 2.6.18.8-86  i686  Sistem: Pardus 2007.2  KDE: 3.5.7    KDE yazýcý eklede bu yazýcýnýn sürücüsü olmadýðý için Canon Europe  dan linux sürücüsünü indirdim ve açarak (rpm2targz ile) ppd dosyasýný  yazýcý ekleden kurdum. Ancak yazýcýdan çýktý alamýyorum.    teþekkürler"

Aradan 2 ay geçtikten sonra vrilen cevap:

Sadece ppd dosyasýný eklemeniz yeterli deðil. rpm2targz ile elde ettiðiniz  paketteki diðer dosyalarý da (filtreler ve biçim dönüþtürücü araçlar)  sisteminizde ilgili yerlere kopyalamanýz gerekiyor.     "Þu adreste [1] sürücülerin nereden temin edilebileceði ve nasýl  kurulacaðý ile ilgili bilgi mevcut. Daha fazla bilgi ve yardým almak için   kullanýcýlar listesini kullanabilirsiniz ya da üretici firmanýza  danýþabilirsiniz.     Canon kapalý kodlu sürücüler yayýnladýðý için bizim bir çözüm  üretmemiz mümkün deðil. Hata kaydýný kapatýyorum.       [1] http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-LBP-2900"

Bu yazýcý Debian, ubuntu, kubuntu gibi linux daðýtýmlarýnda

kullanýlabiliyor.Amacým bu sistemlerde kullanýlabilen bu yazýcýnýn

kurulum esnasýnda olabilecek komut farklýlýklarýný Pardus ekibinden

birilerinin tarif etmesi sonucunda kaynak koddan kurmaktý.

Ancak cevap olarak Canon kapalý kod sürücüler yazdýðýndan pardus

ekibinin birþey yapamadýðý ve konunun kapatýlmasý...

Canon bu yazýcýnýn Linux sürücüsünü yazmýþ ve nasýl kurulmasý

gerektiðini Debian gibi bazý güncel Linux sistemleri için açýklamýþ.

Pardus ekibinden çözüm adýna çok daha bilgilendirici cevap beklerdim.

En azýndan konu üzerinde çalýþtýklarýný, sürücünün PISI paketinin

oluþturulmaya çalýþýldýðýný veya Canon ile irtibata geçerek konuyu

çözmeye çalýþacaklarýný gibi...

Bu konuda fikirlerinize ve çözüm önerilerizi bekliyorum.

Fehmi YAZICI

19 Mayýs Üniversitesi

Öðretim Üyesi

Moody friends. Drama queens. Your life? Nope! - their life, your story.
 Play Sims Stories at Yahoo! Games.