[Pardus-kullanicilari] Ekran kararması, yeniden pardus kurulumu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
1 Eki 2007 Pzt 22:22:37 EEST

> 1.  3B desteği almak amacıyla  Pardus wiki'den ATİ ekran kartları için
> yazılan önergeleri izleyerek xorg dosyasındaki driver yazan satırın
> karşısındakileri "fglrx" olarak değiştirdim.
> Kapatıp açınca ekran açılmadı. Ne yapmalıyım?

 Grub menüsünde (bilgisayar açıldıktan sonra ilk pardus logosunu
gördüğünüz yer) açılış seçeneğinin üzerine gelin, e tuşuna basın,
kernel satırına gelin, e tuşuna basın, satırın sonuna xorg=off ekleyin,
enter sonra da b tuşlarına basın. Grafik ekran açılmayacak. Gerekli
değişiklikleri yapıp bilgisayarınızı baştan başlatın.

> 2. Bunun üzerine, açılışta karşımıza gelen bir sürü pardus başlatma
> seçeneğini ortadan kaldırmak ve aynı zamanda dolmak üzere olan
> harddiskimi rahatlatmak için Pardus 2007.2 'yi indirip Cd'ye yazdım.
> Pardus'u yeniden kurmak istediğimde ise
> karşıma gelen ekranda sonuçta yazılan şöyle:
>
> EMM386: Warning: Address line A20 already enabled.

 Bu mesaj açılmama sebebi değildir büyük ihtimalle. Yukarıda anlattığım
yöntemle kernel satırındaki "quiet", "splash=..." ve "console=..."
parametrelerini kaldırıp açılış yapın, daha sağlıklı bir bilgi
gelecektir.

 Yine de ekran ayarı için baştan kurulum yapmanıza gerek yok. Ayarı
düzeltip geçin bence.