[Pardus-kullanicilari] Bilsa Okul Programı?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
1 Eki 2007 Pzt 01:43:22 EEST

01.10.2007 tarihinde sinan inan <sinaninan73 at gmail.com> yazmış:
>  Bilsa yada ondan çok daha az kapsamlı (ebos gibi) yazılımların özel
> dershane ve özel okullardan da ilgi göreceğini bir dershane kurucusu olarak
> belirtmek isterim.Kendi dershanemde Linux servere bağlı 7 kullanıcı
> bilgisayarında hala windows yüklü olmasının yegane sebebi "ebos" isimli
> programın yalnızca windows altında çalısması ve bu programın linux
> muadilinin malesef olmamasıdır.Böyle bir projeye destek vermeyi gönülden
> isterim.Kod yazamam ama  programın içeriği ve kapsamı  konusunda elimden
> geleni yaparım.Hatta dershanemin bilgisayar işlerine bakan elamanını (buna
> [...]

e-okul projesi hakkında bir bilgim yok, ama şimdiden geleceğini görür
gibiyim: Neredeyse bütün devlet uygulamalarımızda olduğu gibi, sadece
Internet Explorer ile çalışan bir site veya sadece Windows'da çalışan
bir uygulama. Artık "bir Türkiye klâsiği" noktasına geldi çünkü bu.

Bizim yapıp yapmama konusunda biraz daha cesaretli olmamız gereken
programa gelirsek. Python ile yazılmasının bazı işleri
kolaylaştıracağına şüphe yok. Qt grafik kütüphanesini kullanması da
gayet yerinde bir fikir. Programın nasıl olması gerektiğine dair bazı
temel fikirleri hemen ürettim diyebilirim. Programın arayüz ve
uygulama kısımları konusunda, neredeyse tüm okul idarecilerinin ikna
edilebileceğini ve onlardan yardım alabileceğimizi düşünüyorum. Yeni
istifa etmiş bir öğretmen olarak onlar açısından öncelik kullanım
kolaylığı ve kolay öğrenilebilir olma olacaktır ancak Türkiye'deki
bilgisayar kullanıcılarının çok büyük bir çoğunluğunun bilgisayar
okur-yazarı olmadığını, Windows dışında bir işletim sisteminden
haberdar olmadıklarını, yeni karşılaştıkları bir programda yollarını
nasıl bulacaklarını bilmediklerini, sadece her gün yaptıkları işleri
otomatikleştirebildiklerini ve bunu bilgisayar kullanmak ile eş
anlamlı kabul ettiklerini, Microsoft Windows ile Microsoft Office
arasındaki farkı bilmediklerini, kendini bilgisayar kullanıcısı kabul
eden pek çok insan gibi alışkanlıklarından vazgeçmek istemeyeceklerini
unutmamak gerek. Elbette bunlar zamanla aşılabilecek şeyler, ancak
böyle bir projeye kalkışacaksak şimdiden bunlara hazırlıklı olmamız
gerektiğini unutmamalıyız.

Programcılık konusunda (en azından Python için konuşursam) çok ileri
olduğum söylenemez, ancak PHP ile gayet hızlı çalışabiliyorum; bir
okulun ihtiyaç duyduğu şeyleri öğrenmek de sadece bizim iletişim
bilgimize bakar, herhangi bir okula gidip okulun bütün işlerini
kolaylaştıracak bir programdan neler istediklerini, Bilsa programında
beğendikleri ve beğenmedikleri yönlerini sormak bile programın
planlama aşamasında ciddi ve hızlı bir ilerleme sağlayacaktır..

Ancak bana göre en önemli nokta, programımızın özgür yazılım ve açık
kaynaklı olması konusunda hemfikir olmaktır.