[Pardus-kullanicilari] Harici harddisk

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
29 Kas 2007 Per 10:50:36 EET

29.11.2007 tarihinde ok4nunal at yahoo.com.tr <ok4nunal at yahoo.com.tr> yazmış:

> Arkadaşlar harici sabit diskleri normal sabit disk gibi kullanılmıyor
> mu? Örneğin böyle bir sabit disk alıp içine Pardus yerleştirip bütün
> belgelerimi içine yerleştirsem sonrada okuldaki bilgisayarı bununla
> açsam diye düşünüyorum.

evet kullanılabiliyor, ama bu disklerdeki işletim sistemini kullanmak için
taktığınız sistemin
usb üzerinden başlatılabilme (boot) özelliği olması gerekiyor. yeni
sistemlerde zaten mevcut bu özellik.
dikkat etmeniz  gereken diğer husus; kullanacağınız her donanım için
xorg.conf dosyasını
ayarlamak. bunun için ya her kapanışta bu dosyayı silebilir veya hep aynı
donanımları kullanacaksanız
her biri için xorg.conf dosyası oluşturup bunları yedekleyebilirsiniz.
ben 4GB bir flash bellek ile bunu denedim, oluyor. taşınabilir diskle daha
da kolay ve performanslı olacaktır.
gerçi flash belleğin hakkını yemeyeyim, kingston okuma ve yazma hızı çok
yüksek bir ürün üretmiş.
o da hızlı çalıştı.
Pardus'u kurarken yalıdaki sabit disk seçiminde aygıtınızı
seçebileceksiniz...

Ancak sadece yedekleme için kullanılıyorsa benim
> bu işime yaramaz her halde.

isterseniz birden çok bölüm oluşturup hem yedekleme hem sistem olarak da
kullanılabilir. sistemi
bu diskten başlatmadan sadece dosyalara ulaşmak gerektiğinde windowsa
fsdriver kurmak zorunda
kalmazsınız...