[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007.3 Lyx 'de Ses Problemi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
29 Kas 2007 Per 10:32:22 EET

Thursday 29 November 2007 Tarihinde 09:51:56 yazmıştı:
> Merhabalar,
>
> Windows Vista ile birlikte aynı sistemde kullandığım (GRUB sayesinde)
> Pardus 2007.2 Caracal sürümünü 2007.3 güncellemesiyle Lyx'e yükselttim.
>
> Fakat depodan tüm güncellemeleri yapmış olmama rağmen , sistemde ses
> çıkmıyor,herhangibir çakışma sorunu yaşamama rağmen ses maalesef çıkmıyor.

 Eskiden çıkıyordu, şimdi mi bozuldu, yoksa hiç çıkmıyor muydu ?

> Windows ile oturum açtığımda ise seste bir sorun yok,yani donanımsal
> sorun yok aygıtlarla ilgili olarak,sorun sanırım Pardus 2007.3 Lyx
> driverlarda...

 Ses seviyesini ayarlamanız gerekiyor olabilir. Ses seviyesini ayarlama
aracında Front ya da benzeri seçenekler var, onları açmayı denediniz ? İşe
yaramazsa ses kartınız ve özelliklerini iletir misiniz

 /usr/sbin/lspci
 /usr/sbin/lspci -n

 grep Codec /proc/asound/card*/codec*

 komutlarının çıktılarını iletir misiniz ?

> Veya Windows sistemi ile Pardus ses driverlarında BIOS a veya sistemin
> diğer bağlantı araçlarına ait çakışma  ve sonucunda da Pardus ta ses
> çıkmama sorunu olabilir mi?

 Bu cümleyi anlayamadım ama anladığım kadarıyla BIOS ya da windows la bir
çakışma olur mu diye sormuşsunuz. Bu pek mümkün değil. Sadece az da olsa bazı
ses kartlarında windows dan çıkıp bilgisayarı kapatmadıysanız (soft reboot
denen elektriği kesmeden sistemi tekrar başlattıysanız) ses kartının
çalışmadığı olabiliyor, ama bu duruma çok az rastlamadım.