[Pardus-kullanicilari] Ynt: 2007.3 Lynx lynx

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
29 Kas 2007 Per 05:02:18 EET

Date: Thu, 29 Nov 2007 00:03:08 +0200
From: Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] 2007.3 Lynx lynx
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

+1

aydin gunduz yazmış:
> *Paracelsus* (Phillipus Theophratus Bombastus von Hohenheim).
> İsveçli/Alman doktor ve kimyager. 16. yüzyılın önemli bilim
> adamlarından ve modern tıbbın kurucularından biri olduğu kabul
edilir.
> ve bu bilim insanı derslerini Latince yerine Almanca vermiştir o
> dönemde tıp eğitimi Latince veriliyordu tabi ki..görülen o ki 16.
> yüzyıl düşünce kalıplarını kıran bu bilim insanlarının tavırları
> yanlışmış :)
> Rönesans'ın yani aydınlanma çağının doğuşu bilimde ve dinde
Latinceden

<ok4nunal at yahoo.com.tr>/*
wrote:

>     Buradaki amaç Anadolu'nun değerlerini dünyaya tanıtmaktır.
Nedense
>     Türklerin büyük çoğunluğu büyük bir fauna ve floramız olduğunu
>     bilmez.
>     Bu değerlerimizden bir kısmıdır. Daha pek çok değerimiz var. Bu
>     değerlerde isim olarak verilebilir. Ancak geliştiricilerin
>     geliştirdikleri işletim sistemine isim verme hakları var. Bu
nedenle
>     bu konunun fazlada tartışılmaması gerektiğine inanıyorum.
>

>     evrim uzunburun wrote On 27-11-2007 19:51:
>     > Pardus ekibi yeni sürümlerini adlandırırken latince
kullanması
> [...]
>     >
>     >
>     > 27.11.2007 tarihinde *Yusuf Muhsin*
>     > > yazmış:
>     >
>     >
>     > merhaba
>     > pazar günü zaman gazetesinde yayınlanan habere göre Pardus
artık
>     > dünyaya açılmış, Çin incelemeye almış. madem uluslar arası
>     > yaygınlaşmaya başlamış neden hala latince isimlerle (felis
chaus,
>     > caracal caracal, lynx kynx) yeni sürüm çıkartıyor,
hayvanların tür
>     > epitetleri yerine Türkçe kelimeler kulllanılsa daha iyi
olmaz mı?
>     > bu en son çıkan sürümü telaffuz etmede bile zorlanıyorum.!!
> [...]
dileyerek küçük iki ayrıntıya dikkat çekmek istiyorum:

1. Bütün ülkelerin bilimadamları Latince kullanmak üzere karar aldılarsa,
hayırlı uğurlu olsun... Beni muhatap etmedikleri sürece ister kuş diliyle
anlaşsınlar, ister Latince kullansınlar, bana ne?... Ama bunun Pardus'la
ilgisini bulamıyorum. Burada bilimle ilgili ilgisiz yüz binlerce insana
Latince dayatılıyor. Arızaya neden olan işte bu!... Benim bilimle hiçbir
bağım yok; arkadaşlarımla sohbet ederken, farklı kültür seviyelerinde
insanlara Pardus'u anlatırken, neden söylemekte zorlandığım Latince
isimler kullanmak zorunda kalıyorum?

2. Çok saygın bir devlet kurumu; Tübitak destekliyor ve Projenin adı
"Ulusal Dağıtım" ama ulusallığına yapılacak en küçük vurgu, bir grup
insandan acayip sesler yükselmesine neden oluyor. Hatta asıl ilginci,
Proje başkanının bile "yerel olmadan evrensel olmak"tan sözetmesi...
Neden? Yerel olması, ulusal renkler taşıması niye yanlış olsun?

Geliştiriciler, buna hakları varsa da yoksa da her sürüme istedikleri ismi
zaten veriyorlar. Bu, "hayvan sevgisi" mi, "çevreye duyarlı olmak" mı,
yoksa anlayamadığımız başka bir şey mi bilmiyorum; her hangisiyse, onların
amaçladıkları şeye hizmet ediyor olsa gerek. Oysa ki çoğu insanın (Ya da
kullanıcıların çoğunluğunun diyelim) üzerinde mutabakata varabileceği,
ülkemize yararı bile dokunabilecek bir sürü isim bulunabilirdi. Alın hemen
aklıma gelen birkaç örnek:

Mevlana
Yunus Emre
Pir Sultan Abdal
Nasrettin Hoca
Keloğlan
Necip Fazıl
Nazım Hikmet
Ömer Seyfettin
Mimar Sinan
Adile Naşit
Münir Özkul (Hala yaşadığını biliyorum, Allah uzun ömürler versin...)
Barış Manço
Cem Karaca
(Anıtkabir görüntüleriyle) Ankara
(Muhteşem Boğaz görüntüleriyle) İstanbul
İzmir
Hakkari
Antalya
(Güzelim elmasının resimleriyle işlenmiş) Amasya
(Zeytiniyle) Gemlik
(İnciriyle) Aydın
(Kayısısıyla) Malatya
vs... vs...

Biraz kafa yorsak bu listeye ekleyecek ne isimler buluruz...

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

Hayalindeki kişiyi gökte ararken
nette bul! Mynet Arkadaşım´a abone olmak için hemen
tıkla!