[Pardus-kullanicilari] 2007.3 Lynx lynx

aydin gunduz birelinnesivar at yahoo.com
28 Kas 2007 Çar 03:44:20 EET

Paracelsus (Phillipus Theophratus Bombastus von Hohenheim). Ýsveçli/Alman doktor ve kimyager. 16. yüzyýlýn önemli bilim adamlarýndan ve modern týbbýn kurucularýndan biri olduðu kabul edilir. ve bu bilim insaný derslerini Latince yerine Almanca vermiþtir o dönemde týp eðitimi Latince veriliyordu tabi ki..görülen o ki 16. yüzyýl düþünce kalýplarýný kýran bu bilim insanlarýnýn tavýrlarý yanlýþmýþ :)
Rönesans'ýn yani aydýnlanma çaðýnýn doðuþu bilimde ve dinde Latinceden koparak baþlamýþtýr, bu tür örnekler çoðaltýlabilir ..karanlýkçað düþüncelerini bu yüzyýlda " bilim dili latincedir." diyerek hala savunmanýn bir manasý yoktur..meraklýsýna Paracelsus hakkýnda detay http://tr.wikipedia.org/wiki/Paracelsus
....Pardustaki Latince isimlere gelince altýna yanýna kenarýna uygun bir yerineTürkçe ismi de yazýlabilirdi anadolu kedilerimizin....

"ok4nunal at yahoo.com.tr" <ok4nunal at yahoo.com.tr> wrote: Buradaki amaç Anadolu'nun deðerlerini dünyaya tanýtmaktýr. Nedense
Türklerin büyük çoðunluðu büyük bir fauna ve floramýz olduðunu bilmez.
Bu deðerlerimizden bir kýsmýdýr. Daha pek çok deðerimiz var. Bu
deðerlerde isim olarak verilebilir. Ancak geliþtiricilerin
geliþtirdikleri iþletim sistemine isim   verme haklarý var. Bu nedenle
bu konunun fazlada tartýþýlmamasý gerektiðine inanýyorum.