[Pardus-kullanicilari] pardus gibisi yok

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
27 Kas 2007 Sal 09:59:39 EET

Yerinde bir karar vermişsiniz.Linux maceram aldığım bilgisayarda yüklü gelen
Gelecek linux ile başlayıp kubuntu nun o yılki sürümü ile başlarken
tanıtamadığım printer çıkamadığım internet ve download ettiğim dosyaları
masaüstü değil ilintili dosyaya bağlamalarını çözemeyince pes etmiş winxp
kurararak devam etmiştim.Tesadüfen internette ilgimi çeken Pardus ile iki
sene önce tanışarak linux dünyasına adım attım.Bu güne kıyasla daha az etkin
olan Pardus benim linux korkumu yenmeme yardımcı oldu,tanıtamadığım printer
çıktı veriyor ve de internette dolaşıyordum haliyle biraz güven gelince her
duyduğum ve de ilgimi çeken Mandriva suse knoppix Mepispclinuxos ubuntu
fedora gibi birçok distroyuda kurdum sistemime.Tabi yazdığım sistemler
kurduklarımın akla gelen ilkleri.Kiminin zengin pk leri bizim Pardus a
oranla çok fazla olması onların Pardus dan daha iyi olmasının değil yola
daha erken çıkmalarından kaynaklanan birikim olduğudur.Kiminin Türkçesinin
zayıf olması kiminin fazla süslü programlar ile çıktığı yolda donmalar ve
klitlenmeler (beryl yüklü gelenler) kiminde bery veya compiz kurulu geldiği
halde bir çalışıp bir çalışmaması kimindede güncelleme yaparken yarıda
kaldığında modülün çökmesi.Pardusu ilk başlarda kurcalarken kolunu bacağını
budayıp çökertmelerimi saymazsak ki sistemi sakat bırakıp suçu ona
atamam.Pardus u çökertemedim ve hatta pisi güncellemelerde yarım kaldığında
(internetten düşüp ) daha sonra başladığımda bile sorun çıkarmadı.Ne demek
lazım tam türkçesi ve güncel ihtiyaçlarımın tamamına cevap verebilen böyle
bir sistem bilgisayardan kaldırılabilir mi? Asla Pardus temel işletim
sistemim, yinede yanına merak ettiğim diğer distroların yeni sürümlerini
yükleyip göz atıyorum.Bilgisayarımın 3 partitionu Pardus a tahsis edilmiş
konumda biri sabit bütün dosyalarım orada ve güncelleyerek geliyor,bir
diğeri sıfırdan kurulmuş son sürüm 3 ncü bölüm ise deneme
mahalli.Yukarıdabahsettiğim diğer distrolardan Pardus dan sonra en
beğendiğim openSuse
olmuştu ve hala 10.0 versiyonundan beri 10.3 e kadar yükseldi.Her sürürmünde
ufak ufak değişerek kararlı stabil yürüyor.Kubuntu (ve ubuntu) nun yanlış
hatırlamıyorsam 6.10 versiyonundan beri kullanıyorum 7.10 a kadar geldim  ve
7.04 den beri apt-get i çökerterek deniyorum.Bu iki sisteminde Türkçe
destekleri fena sayılmaz ama Pardusla mukayese edilmez.İyi günler