[Pardus-kullanicilari] pardus kde

Mustafa Günay mustafagunay at gmail.com
25 Kas 2007 Paz 20:01:50 EET

Sunday 25 November 2007 Tarihinde 19:41:15 yazmıştı:
> 25.11.2007 tarihinde Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> yazmış:
> Aslında belge'den kastım kısır döngü içindi. Kısır döngüden benim
> anladığım yeni iş yapılmıyor, yapılsa da az ve etkisiz iş
> yapılıyordur. Yok başka bir anlamı varsa bilmek isterim.
>
> İyi çalışmalar,
> Selim

Ortada bir belge olmuş olsaydı sanıyorum ki Necmettin Bey in sorularına cevap
olarak gelirdi.Şahsi görüşüm yukarıdaki konuda söylenenlerin hepsi kişisel
düşünce ve bunun ötesine gidemeyecek şeyler. KDE vs GNOME da diyebiliriz.
Dağıtımın kullanacağı masaüstü ortamını 1 kişiye göre düzenlemek ne kadar
mantıklı onuda bilemiyorum. Ama herzaman söylediğim ve bıkmadan söylemeye
devam edeceğim cümle şudur; (genelde bana PARDUS neden GNOME kullanmıyor diye
soranlar orta düzey kullanıcı olmadığı için) "Oturun GNOME paketleyin depoda
zaten GNOME paketlerinin çoğu mevcut, neden balığın kendi tabağınıza pişmiş
olarak gelmesini bekliyorsunuz? Pardus projesine gönüllü olarak birşeyler
eklemek zor bişey değil. Sadece biraz sabır ve istek lazım." Ama bu tarz
konuşmaları yaptığım hiçkimse "PARDUS neden GNOME kullanmıyor?" sorusunu
sormaktan öteye gidemedi malesef. Birgün oturup paketlesemmi diye düşündüm
ama kullanmayacağım ve ilgilenmeyeceğim paketi yapıp kaderine terketmek pek
hoşuma gitmedi.

Buradan tekrar söylüyorum GNOME paketlemek PARDUS ile GNOME kullanmak isteyen
varsa elimden gelen yardımı yaparım, ama merak ediyorum "GENOME daha
iyi", "GNOME kullanalım", "ben bisürü şey öğrendim", "GNOME kullanıcı dostu"
vs (bu örnekler çoğaltılabilir) diye ortalıkta gezinen arkadaşlar zamanında
Linus Torvalds ın söylediği bir sözü hatırlatmak isterim.

"Talk is cheap, Show me the code" [0]

[0] = http://lkml.org/lkml/2000/8/25/132

--

Mustafa GÜNAY
asato ma sad gamaya (From delusion lead me to truth)