[Pardus-kullanicilari] pardus kde

selim ok selimok at gmail.com
25 Kas 2007 Paz 17:43:26 EET

Lafı geçmişken değinmeden edemedim. Bu haberin bir çok mantıksız ve
seviyesiz noktası var. Yine bizim gaz medyamız ufacık şeylerden ortaya
dünyaları çıkardı. Haberi yazan kişinin bilgisizliği medyanın bu
konudaki saçmalıklarını ortaya seriyor aslında.

"Bunlardan en başarılısı Almanların geliştirdiği Linux işletim sistemi."
Linux'u Almanlar geliştiriyor demek bu konuda hiç bir fikrim yok
demekle aynı anlamdadır.

"Tübitak uzmanlarının Linux'u örnek alarak hazırladığı yerli işletim
sisteminin yurtdışına açılması için düğmeye basıldı."
Tübitak uzmanı denen kavram yada kişiler her neyse bunlar Linux'u
örnek alarak değil Linux çekirdeğini kullanarak 'yerli bir dağıtım'
oluşturdular.

"Türk tarafı ise Pardus'un Çince sürümünün hazırlanabileceği
teklifinde bulunarak, projenin hayata geçmesi yönünde önemli bir adım
attı. "
Bu tarafta kimler var bilmiyorum ama önce Türkçe desteğinin artması
için çeviri çalışması yapsalar iyi olacak. Zira öyle anlatılmışki
etraf Çince çeviri yapacak insanlarla dolu ve çeviri yapıp Çinli
kardeşlerimize vereceğiz.

Pardus'un gelişimini daha sağlıklı sürdürmesi için yapılan bu tür
haberlere hassasiyetle yaklaşmak gerekir. Yoksa insanlar bu haberleri
okuyup verilen yanlış bilgilerle doluyor, sonra Pardus
geliştiricilerine hesap soruyorlar.

Son olarak Necmettin Bey'in sorduğu soruların yanıtlarını büyük bir
merakla bekliyorum.

İyi çalışmalar,
Selim