[Pardus-kullanicilari] msn ve mail tehlikesi ne karşı

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Kas 2007 Cmt 21:15:19 EET

>  ve buna benzer mailler arkadaşlar çevresinde çoğaldı.

 Bu tarz mesajları ciddiye almayın, genelde mesajın kendisi
muzırlıktır. Ama tabi ki bu böyle bir sorun olmayacağı anlamına gelmez,
bu tarz sorunlar her an yaşanabilir.

> acaba bu tür muzırlıklar pardus kullanıcılarına bir etkisi kesinlikle
> olmaz mı ?

 "Kesinlikle" fazla güven içeren bir kelime. Hele güvenlik konu olunca
kesin konuşmamak lazım. Ama çok daha fazla güvende olduğunuzu
söyleyebilirim.

> güvenlik duvarı açık bir şekilde yani amsn yada diğer
> linux msn leri ile bize gelse açsak birşey olmaz mı yoksa olabilir mi.

 Bu tarz bir konu için güvenlik duvarının bir etkisi olur mu
bilmiyorum. Kullandığınız istemci programın windows programı olmaması
ile zaten saldırganların bildiği yöntemlerinin pek çoğu otomatik olarak
işe yaramayacak.

 Önemli bir detay var, hesabınızın ele geçirilmesi için illa sizin
bilgisayarınıza girilmesi gerekmiyor. Bahsettiğiniz MSN kelimesinin
açılımı MS network, hesabınız, parolanız ve kişisel bilgileriniz
uzaktaki bir MS sunucusunda tutuluyor. O sunucunun güvenliğinden emin
misiniz ?