[Pardus-kullanicilari] Kablosuz bağlantı & Network Manager

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
24 Kas 2007 Cmt 17:25:35 EET

Herkese Merhaba,
Pardus'ta kablosuz bağlantı ile ilgili bir deneyimimi aktarmak
istiyorum. Öncelikle evdeki kablosuz ağa (birkaç küçük modem ayarından
sonra) sorunsuz bağlanabildiğimi belirtmek isterim. Bilgisayarım MSI
M670 (dizüstü).

Birkaç gün önce arkadaşımla bilgisayarlarımızı (onda Mac var) alıp
Kadıköy'deki kafelerden birine girdik. İnternet şifresini aldıktan sonra
oturduk ve bağlanmaya çalıştık. Arkadaşımın bilgisayarı hemen bağlandı,
hatta şifrelemenin WPA olduğunu o bana söyledi (Network Manager kendi
algılayamıyor). Fakat ben ne kadar uğraşsam da bağlanamadım. Daha sonra
oradan kalkıp gittiğimiz 2 ayrı kafede de aynı şey tekrarlandı (birinde
yine WPA, diğerinde WEP vardı).

Sonuç olarak M$ ve Mac bu ağlara sorunsuz bağlanabiliyor ama ben
Pardus'um ile bunu beceremedim. Network Manager'da bütün ayarları yapıp
bağlan dediğimde bağlantı ikonunun sağ altında saat beliriyor ama bir
türlü olumlu (yeşil-check) ya da olumsuz (kırmızı-çarpı) bir gelişme
olmuyor. Ben bağlanma kısmındaki tick'i kaldırdıktan (ve bazen de birkaç
kere daha denedikten) sonra pop-up mesajlar beliriyor ve "Kimlik
doğrulama başarısız" ya da "Adres alınamadı" diyor. Konunun uzmanı
değilim ama bu mesajlar bana neyin yanlış gittiği hakkında pek bilgi
vermiyor.

Eğer Network Manager'ın, daha detaylı hata mesajları veren, bir komut
satırı arabirimi varsa ben bunu kullanıp tekrar denemek isterim. En
azından neden (arkadaşım ağa hemen ve sorunsuz bağlanabilirken)
bağlanamadığımı öğrenmek isterim.

Pardus çok güçlü ve yetenekli bir dağıtım. Network Manager hiç
geliştirilmese bile Pardus'u diğerlerine tercih ederim. Sadece yaşadığım
ve beni şaşkına çeviren bu olayı paylaşmak ve varsa önerilerinizi almak
istedim.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen