[Pardus-kullanicilari] kendiliginden artan lcd parlaklığı

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
24 Kas 2007 Cmt 00:29:27 EET

Friday 23 November 2007 Tarihinde 20:50:27 yazmıştı:
> Merhaba,
>
> Dell XPS M140 (6400m ile aynı) i915 chipsetli dizüstü bilgisayarım mevcut.
> Yıllardır linux kullanırım ama ilk defa ilginç bir sorunla karşı
> karşıyayım. Ekran parlaklığı kendiliğinden artıyor. Eski kernellerde
> sanırım bu yoktu ama son bir kaç kerneldir (hangi kernelde başladı
> bilemiyorum, önceleri önemsememiştim) parlaklık sürekli ve kesintisiz bir
> şekilde [1] artıyor.

Benim dizüstü bilgisayarımda, Windows+Pardus kullanırken, Windows'da
parlaklığı nasıl bırakırsam, Pardus'da değiştirsem de, bir sonraki açılışta
yine Windows'da bıraktığım parlaklığa dönüyordu. Son Windows kullanımımda
parlaklığı yüksek bırakmışım, şimdi her açılışta kısmam gerekiyor. Ama Pardus
açıkken kendiliğinden değişmiyor. Eğer doğru anladıysam siz, bilgisayar
açıkken kendiliğinden ve çok yavaş bir değişimden bahsediyorsunuz. BIOS'da
bununla ilgili bir ayar olabilir mi? Benim bilgisayarın BIOS'unda güç
kaynağından çalışırken arka ışığı kapat benzeri bir ayar var, belki (büyük
ihtimalle) sizde de vardır?