[Pardus-kullanicilari] kendiliginden artan lcd parlaklığı

Umut D. linuxlist at gmail.com
23 Kas 2007 Cum 20:50:27 EET

Merhaba,

Dell XPS M140 (6400m ile aynı) i915 chipsetli dizüstü bilgisayarım mevcut.
Yıllardır linux kullanırım ama ilk defa ilginç bir sorunla karşı karşıyayım.
Ekran parlaklığı kendiliğinden artıyor. Eski kernellerde sanırım bu yoktu
ama son bir kaç kerneldir (hangi kernelde başladı bilemiyorum, önceleri
önemsememiştim) parlaklık sürekli ve kesintisiz bir şekilde [1] artıyor.

Şimdilik sadece bir tane benzer şey buldum [2], Fedora8'de yaşanmış. Ancak
çözümden bahseden olmadığına göre demek ki bu sorun fazla sürmemiş,
kendiliğinden düzelmiş. Doğru anahtar kelimelerle google taramalarına devam
ediyorum.

Bu durum çok rahatsız edici. Adaptörle/adaptörsüz her durumda geçerli.
Bilgisayarı kullanıyor olmam veya olmamam bir şeyi değiştirmiyor. kpowersave
açıkken de kapalıyken de aynı durum söz konusu. Bu arada kpowersave benim
bilgisayarımın LCD parlaklığı için "Desteklenmiyor" diyor ama bir şeyler onu
arkada değiştirmeyi başarıyor benim tespit ettiğim kadarıyla.

FN+Yukarı/Aşağı tuşları ile parlaklığı değiştirirken proc altında muhtelif
değerleri takip ettim ama değişim yakalayamadım.

BUG gireyim diyorum ama önce bir yoklayayım diğer kullanıcılar ne alemde,
benimle aynı sorunu yaşayan var mı yok mu öğreneyim dedim.

Bu sorunu izole ve izale etmemde bana araç/yöntem önerecekleri de saygıyla
bekliyorum.

Saygılar.

[1] Kesintisiz bir şekilde artmayı ingilizce "smooth" kelimesi ile
karşılayabilirim sanırım. Normalde FN Yukarı/aşağı tuşları ile 7 kademe
tespit ettim ama ilginçtir, kendiliğinden artarken bu kademeleri
kullanmıyor, daha yumuşak, daha çok kademeli artıyor. Öyle ki kimi zaman
arttığını gözlerim ağrımaya başlayınca farkediyorum.

[2] http://forums.fedoraforum.org/forum/showthread.php?t=171909