[Pardus-kullanicilari] harddisk kullanımı

Timuçin timucinbahsi at gmail.com
22 Kas 2007 Per 15:51:02 EET

harddiskini istediğin kadar bölüme ayırabilirsin.  bunu tam olarak nası tarif
edebilirim emin değilim

şöyle yapmak işine yarayabilir:

ince sadece sistem dosyaları ve kullanıcı dosyalarını koymak için bölüm
oluştur. hard diskin kalan kısmı bölünmemiş kalsın. sistem kurulduktan sonra
gparted programıyla kalan kısmı da istediğin gibi şekillendir.
yalnız bunu yaptığın zaman bu diskin sahibi root olacağından sana erişim izni
vermeyecektir. sen de root olarak konqueror açarak oluşturduğun disklerin
izinlerini ayarla. hatta sahibi kendin ol.

izinleri ayarlamak için /mnt/ ya gir disk bölümüne sağ tıkladıktan sonra
kalanı çözersin.
grup kısmı kafanı karıştırmasın "diğeri" ile aynı yaparsın.

bu arada izin kısmı bazem seçilemiyo olabilir. gelişmiş izinlerden de o sorunu
çözersin.

arada sorun olursa bana dön çözelim.

Thursday 22 November 2007 Tarihinde 13:26:24 yazmıştı: