[Pardus-kullanicilari] Pardus ftp yoğunluğu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
19 Kas 2007 Pzt 18:15:08 EET

Monday 19 November 2007 Tarihinde 17:15:56 yazmıştı:
> Fakat seed olayında ne denmek istendiğini tam olarak anlayamadım. Konuyu
> açacak olursak sanırım yararlı olur.

Öğretmen damarım kabardı, seed olayını açıklayayım müsadenizle.

Bir torrent dosyası indirilirken sistem şu şekilde işler:

* Bir veya daha fazla kişi o torrent dosyasını indirip torrent'in gösterdiği
dosyaları/ parçaları indirmeye başladığında, o dosya/ parça kendisinde olan
kullanıcılardan dosya/ parça indirmeye başlar (siteden değil).
* Bir kullanıcının torrent'in gösterdiği dosyalardan/ parçalardan tamamını
indirdikleri, başka kişiler tarafından indirilebilir.

Örneğin, bende .torrent dosyasının 5 parçasından 1 ve 2 olsun. Sizde de 3 ve
4. Bu durumda siz benden 1 ve 2 numaralı parçaları, ben de sizden 3 ve 4
numaralı parçaları indiririm (program indirir). Sonra sadece 5 numaralı
parçası tam olan birisi de o torrent'i açarsa, o benden ve sizden 1..4
indirirken biz de ondan 5i indiririz. Eğer 5 numaralı parçası tam olan birisi
çıkmazsa, ikimiz de 5 numaralı parçayı indiremeyiz, dolayısıyla indirme
işlemi tamamlanmış olur. Bu son cümleye benzer durumlar internette sık olmasa
da rastlanabilen birşeydir.

(Artık yaşamayan) Demonoid ve benzeri torrent paylaşım siteleri de, o torrent
dosyasının parçalarının indirilebileceği ve torrent'i indirmekte olan
kişilerin listesinin güncel kalmasını sağlar.

Peki .torrent dosyasını A sitesinden indiriyorsanız ama .torrent'in içeriği B
sitesindeyse ne olacak? Her iki site de çalıştığı sürece sorun olmaz, ama
ikisinden biri (özellikle B sitesi) çalışmıyorsa bekler durursunuz.

Not: Bunlar "resmî" bilgiler değil, benim şu ana kadar öğrenebildiklerim.
Yüzde 100 doğru olmayabilir.