[Pardus-kullanicilari] Windows tuşu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
18 Kas 2007 Paz 11:50:51 EET

On Sunday 18 November 2007 11:20:07 Seyfi GENÇ wrote:
> Merhaba,
>
> Bu Windows tuşunu Pardus'ta da aynı şekilde kullanmak için nasıl
> ayarlayabilirim. Start menüsü gibi Pardus menüsünü açmak için yani?
>
> Bir de  bu konuyu ararken Google'da Linux sohbet grubu'nda bu tuş yerine
> üretilmiş Tux'lu klavyeler veya sadece bu tuş varmış. Bunun Pardus'lu
> versiyonu yapılsa (Ama F klavyeli modellerinin de olması kaydıyla..)
>
> Saygılarımla
>
> Seyfi Genç

Tasma* Çevre birimleri* Klâvye kısayolları'nda "Popup Çalıştırma Menüsü"nü
bulun (yanında Alt+F1 yazıyor olmalı). Pencerede biraz aşağıda "Seçilen eylem
için Kısayol" başlıklı bir grup kutusu (kutucuk diyelim) göreceksiniz. Onu
görünce nasıl değiştirildiğini anlarsınız zaten, uzun uzun anlatmıyorum.

Ama şunu söylemekte fayda var. Pardus açısından Ctrl, Alt, Windows ve Shift
tuşları "değiştirici tuşlar" olarak kabul edilir. Sadece değiştirici tuşlara
basarak herhangi bir eylem başlatamazsınız (aslında başlatabilirsiniz ama sol
kulağınızı sağ ayak başparmağınızla tutmak gibi olur).