[Pardus-kullanicilari] RE :pardus bölümünü bir başka

Ahmet BAGATIR permeaz at ttnet.net.tr
14 Kas 2007 Çar 21:14:47 EET

On Wednesday 14 November 2007 16:11:14 Emre Erenoglu wrote:
> Rica ederim.
>
> Linux icin hedef ATA ya da SATA olursa bisey degismez, kernelde gerekli
> sata modulleri varsa boot edecektir, ancak /etc/fstab icinde / kok dosya
> sisteminin nerde oldugunu ona gore ayarlamalisiniz. mesela ATA diskte
> /dev/hda2 'de ve yeni SATA diskte 3. partitiondaysa, /etc/fstab altindaki
> /dev/hda2'yi
> /dev/sda3 olarak degistirmeniz gerekir ki bulsun nerde partition. Benzer
> sekilde grub'un da yeni partition'a gore ayarlanmasi ve yeni diske
> yuklenmesi gerekir (MBR veya partition'a).

> [...]

Unutmadan bu işi live cd ile, kaynak ve hedef diskler bağlı iken yapmak
gerekiyor.
Kaynak /media/hda1 , hedef /media/sda2 kabul edersek;
live cd ile root olarak cp -a /media/hda1/*   /media/sda2   komutu istediğiniz
işi yapacaktır.
Sonrasında hedef diskin /etc/fstab dosyasını , kök(/) dizin ve
kullanıcı(/home) dizinlerini doğru gösterecek şekilde düzenlemek gerekiyor.
Varsa swap alanı da tanımlanmalı.
Yine hedef diskin /boot/grub/menu.lst dosyasını da hedef diske göre
düzenlemelisiniz.
Sonrasında kaynak diski sistemden ayırarak , hedef disk bağlı iken grub
konsolunu açmak ve grubu yüklemek gerekir.