[Pardus-kullanicilari] Canon LBP 2900 ve Pardus

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
8 Kas 2007 Per 09:46:39 EET

Bu yazýcýnýn kurulumu ile ilgili özellikle ilk linkte ne gibi problemler yaþandýðýný görebilirsiniz. Bazý komutlar farklý örneðin alien yerine "rpm2targz", "dpkg -i" yerine "tar -zxvf", "sudo /etc/init.d/cupsys stop" yerine "service cups stop" vb gibi komutlarý kullanarak yazýcýyý kurabiliyorum ama dikkat etmek gerekirse "ccpd" için Debian'a özel "script" yazmýþlar ve  biz programla gelen yerine bu yeni scripti Ubuntuda kullanýyoruz. Denememe raðmen mevcut ccpd dosyasý veya yeniden yazýlmýþ ccpd dosyasý ile Pardusta yazýcý çalýþmadý. Yani galiba bu ccpd içindeki komutlara bakarak Pardus için hangi deðiþiklikleri yapmamýz gerektiðini belirleyebilirsek Ubuntuda olduðu gibi Pardus sisteminde de bu ve bu gruptaki yazýcýlar çalýþabilecek.

http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?t=10063&view=next&sid=64542db054a83dcbcf8dfdf10a9c515d
http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?t=8449
http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?t=485&start=420
http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?p=37448&highlight=#37448

Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> wrote:
> Ubuntu sisteme LBP2900 yazýcýsýnýn baðlandýðýný algýlýyor ve sürücü
> yüklüyor ama bu sürücü ile çalýþmýyor. Benim yaptýðým ubuntunun
> yüklediðini öncelikle silip sonra burada açýklananlarý yapmak oldu.
> https://help.ubuntu.com/community/HardwareSupportComponentsPrinters/CanonPrinters/Canon_LBP_2900

 Bu adres de aslýnda pardus-wiki.org adresi gibi bir yer, ilgili
bilgiler de kullanýcý forumlarýndan kullanýcýlarýn bulduðu çözümlerden
derlenerek elde edilmiþ.

 Bence bu durumu çözmek için en uygun yöntem, bu donanýma sahip
kullanýcýlarýn buradaki bilgiler ýþýðýnda kurulumu tamamlamaya
çalýþmasý, takýldýðý yerlerde sorunlarý bu liste ile paylaþýp beraberce
çözüm bulmamýz ve sonucunda da bu iþlemin nasýl yapýlacaðýný anlatan
bir belge hazýrlayýp pardus-wiki adresine koymak.

 Siz nerede takýldýysanýz söyleyin yardýmcý olmaya çalýþalým. Mesela
benim gözüme çarpan þey alien kýsmý, o kýsým yerine direkt rpm
dosyalarýný rpm2targz ile tar.gz biçimine dönüþtürüp sisteme öyle
kurmak farký.

                        but wisdom listens