[Pardus-kullanicilari] 2007. ne zaman?

Bahtiyar GUL bahtiyargul at yahoo.com
8 Kas 2007 Per 09:29:05 EET

Mustafa Bey veya TalgaNlı Çakrak BuşguT,
Lütfen aşağıdaki linki kontrol eder misiniz.

http://www.tdk.gov.tr/TR/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF05A79F75456518CA&Kelime=%C3%A7immek

çimmek  -er
(nsz), halk ağzında
Suya bütün vücuduyla girip çıkmak, yıkanmak:
       "Arıkta çimdim de geldim, diye fısıldadı."-  C. Uçuk.

Belki Kaşgarlı Mahmut'a zamanına dayanmıyordur, o tarafını bilemeyeceğim.
Saygı ve sevgiyle,
Bahtiyar
NOT: Argo bir kelime de denedim aynı sözlükte, öyle bir kelime girince çimmek'de "halk ağzında" yazan kısında "kaba konuşmada" şeklinde bilgi veriliyor.

Mustafa Sarı <talganlicakrakbusgut at gmail.com> wrote: Hüseyin bey,

Tartışmalarınız hakkında yorum yapmak istemiyorum. Ancak, "çimmek" kelimesi
hakkındaki aşağıdaki yazınıza cevap vermek istiyorum.

Benim haddim değil belki ama, Divanu Lugat - İt - Türk derlemesi yapmaya
çalışıyorum. Herhalde kastettiğiniz lugat bu!

"Öztürkçe bir kelimenin karşılığıdır Anadolumuz da  çimmek=yıkanmak.Tıpkı
Kayseri yöresinde öztürkçe olarak yüzünkoyru= bayır aşşağı gibi bunkarı
istersek çoğaltabiliriz. Bir kelimenin manasını veya karşılığını o deyimin ne
demek istediğini merak ettiğimizde lütfen Türk Dil Tarih kurumunun yayınına
olmadı Lisan ı lugat i Türk e bakmanızda yarar var."

Emin olmak için hemen baktım. Divanu Lugat - İt i Türk'te çimmek diye bir
kelime yok...

Bkz: Sf 153

çim =bir şeyin çiğ veya yaş olmasında obartma istendiği zaman kullanılan bir
edat
... *
... *

çim = ayrık otu
çinğ= iyice büsbütün

* çim yiğ et (birinci çim kelimesinden türetilen kelime)
* çim öl ton (birinci çim kelimesinden türetilen kelime)

Eğer bahsettiğiniz Lugat bu olsa idi (Öz Türkçe dediğinize göre Kaşgarlı'nın
eserinden bahsediyorsunuz) herhalde "çimmek" kelimesi burada olmalıydı...

--
TalgaNlı Çakrak BuşguT