[Pardus-kullanicilari] pisibul ile contribden flac yükledikten sonra problemler...

Bunyamin VICIL arianus at gmail.com
7 Kas 2007 Çar 11:12:09 EET

öncelikle hepimize merhaba, kolay gelsin.

geçen günlerde nvidia ile alakalı video izleme problemimi yazdığım halde
sorunuma cevap bulamamıştım. bende bunun üzerine tüm codecleri kendi
üzerinde bulunduran vlc player yüklemeye karar verdim. pisibul ile bulduktan
sonra flac sürümü tutmadığı için başta pisibuldan flac paketi oluşturdum.
sonra da vlc paketi oluşturdum. flac paketini kurdum ve hemen peşinden vlc
player kurdum. makineyi kapatıp açtıktan sonra sistemde bariz bir yavaşlama
hissettim. bazı zamanlarda aşırı yoğunluk ve kilitlenmeler olmaya başladı.

tabi daha sonradan video izleme problemimin nvidia'dan kaynaklanmadığını,
sürücüleri kaldırıp kurmam gerekmediğini müşahade ettim. meğer yeniden
update-opengl nvidia yazmam ve KDE reset atmam tüm video problemlerime cevap
oluyormuş. ama flac ve vlc ikilisini kurduktan sonra her ne hikmetse dediğim
üzere sistem yavaşlamıştı. kaldırmak istediğimde ise paket
bağımlılıklarından dolayı çok fazla paket görünüyor ve kaldırmadım açıkcası.

bu problemlerin dışında asıl problem ise open office paketinde oluştu. open
office'ye dair hangi programı açmak istersem isteyeyim aşağıda göründüğü
gibi flac ile alakalı problem veriyor:

bVICIL at benji ~ $ oocalc
      9871:      impossible error - can't find 'libFLAC.so.7'
      9871:      impossible error - can't find 'libicudata.so.36'
      9871:      impossible error - can't find 'libicudata.so.36'
      9871:      impossible error - can't find 'libxml2.so.2'
[...]
no suitable windowing system found, exiting.
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/oocalc", line 43, in ?
    os.waitpid(process.pid,0)
KeyboardInterrupt