[Pardus-kullanicilari] Anadolu Pars'ı atakta

Seyfi GENÇ seyfi.genc at gmail.com
5 Kas 2007 Pzt 12:45:09 EET

Yeniçağ gazetesinin bugünkü sitesinden

Anadolu Pars'ı atakta
    TÜBİTAK'ın geliştirdiği ücretsiz bilgisayar milli işletim sistemi
Pardus, Microsoft'un Windows'una kafa tutacak.

*Milli işletim sistemi Pardus atağa geçiyor
*TÜBİTAK'ın geliştirdiği ücretsiz bilgisayar işletim sistemi Pardus'un 2008
sürümü Windows'u aratmayacak.

Pardus işletim sistemini geliştiren ekibin başkanı TÜBİTAK Ulusal Elektronik
ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsünden (UEKAE) Doç. Dr. Erkan Tekman, adını
soyu tükenmiş "Anadolu Parsı" ndan alan Pardus'un şu anda "2007.2" sürümünün
kullanımda olduğunu, Kasım ayında "2007.3" sürümünü çıkaracaklarını
belirterek, "Ancak asıl hazırlığımızı, 2008'in ilk çeyreğinde çıkaracağımız
sürüm için yürütüyoruz" dedi. Tekman, 2008 sürümünde, Windows gibi başka bir
işletim sistemine sahip kullanıcıların, çeşitli ayarlar ve özellikleri
aktarabilmesi için bir "göç aracı" hazırladıklarını belirtti. Söz konusu
araçla, MSN'deki adres defteri, internet tarayıcıdaki sık kullanılanlar gibi
çeşitli bilgi ve ayarlar, Pardus'a otomatik olarak aktarılacak. Kullanıcı
Pardus'u kurduğunda, eski işletim sistemindeki duvar kağıdıyla karşılanacak,
anında MSN hesapları kullanılır hale gelecek.

--
Tüm Kültür-Sanat Haberleri Tek Adreste

www.sanatajansi.com
Sanat Haberleri Ajansı (SaHA)