[Pardus-kullanicilari] Yanıt: Pardus server ile ilgili

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
2 Kas 2007 Cum 21:44:52 EET

On Friday 02 November 2007 19:55:48 Örsan Akc wrote:
> ben örneğin apache,php,mysql,dns bunlar olsun yani standart bir web
> sunucusu (diğerleri ile bi fikrim yok örneğin işyerleri sunucuları gibi)

> ve bu paketler için isteğe bağlı phyton, perl, tomcat gibi paketler

Paket yöneticisini açıp apache, php, mysql, dns, python, perl, tomcat,
phpmyadmin diye arattınız mı? Masaüstü dağıtımı olmayı birincil hedef olarak
seçmiş bir dağıtım için bu paketlerin hazır kurulu olarak gelmesi mantıklı
değil; ama -kusura bakmayın- tenezzül edip paket yöneticisinde aratırsanız
bunların varolduklarını ve kurulabildiklerini, servislerini açınca da
çalıştıklarını göreceksiniz. Bunların varsayılan yapılandırmaları da
çalışıyor, ama yine de, varolan her sistemde olduğu gibi, ince ayarlarını
sizin yapmanız gerekiyor.

> yapılandırma olayınca gelince herşey deafault ayarlada olmalı tabi ancak
> host için bir alan adı atandığında host kullanımda olsun ve mesela kurulu
> olan makinada apache nin htdocs klasör üne hosting sayfanızı attığınız da
> sql sorgusunu yaptığınızda çalışır durumda olsun. (dns bu durumda nasıl
> problem yaratır bilmiyorum acaba yaratırmı her makina ana bilgisayar gibi
> olmaz demi sonuçta ben kişisel kullanım için yani 1 makinayı düşünerek
> yazıyorum)

Pardus'a Apache kurup servisini çalıştırdığınızda ve herhangi bir yerden alan
adı alıp kendi bilgisayarınızın IP'sini verdiğinizde zaten çalışır. (Ben
çalıştırıyorum meselâ.)

> htdocs klasörünün içinde diğer domainlerin klasörleri ve bizim hosting
> sayfamızın dosyalırı olmalı bence

Zaten öyle?

> ama böyle bir proje olsa hem pardus serverin adı duyulur hemde sadece
> pardus server olan bilgisayarlara verilse bu AAS güncelleyen program nasıl
> olur?

Güzel olur şüphesiz. Belki bize yardımcı olup dyndns.org'ın otomatik IP
güncelleyicisinin paketini yaparsınız, o zaman da süper olur.

WHM'nin fiyatına baktınız mı? :)

> ben programcı değilim ama benim gibi düşünnen çok varsa kulak verin bence
> tek bana laf düşmez biliyorum.

Estağfurullah, sizin de elbette söz söylemeye hakkınız var; ama hakkında
yeterli bilgi sahibi olmadığınız şeylerden bahsettiğinizi belirtmek
zorundayım. Bunu da sizi eleştirmek adına söylemiyorum, ama adamakıllı
kurulmuş, tam teşkilatlı bir sunucudan bahsediyorsak bu işlerin nasıl
olduğunu ve nasıl yapıldığını "az çok"dan daha iyi bilmek gerekiyor..