[Pardus-kullanicilari] Yanıt: Pardus server ile ilgili

Örsan Akc ghostrecontr at hotmail.com
2 Kas 2007 Cum 19:55:48 EET

>Pardus ile bir sürü sunucu geliyor zaten, gelmeyenleri de depodan >kurabilirsiniz, ama siz hangilerini istediğinizi söylemeden yardımcı >olamayız.

ben örneğin apache,php,mysql,dns bunlar olsun yani standart bir web sunucusu (diğerleri ile bi fikrim yok örneğin işyerleri sunucuları gibi)

ve bu paketler için isteğe bağlı phyton, perl, tomcat gibi paketler
 >Sunucu sürümünü kurduğunuz zaman bütün yapılandırmaları kendi yapan bir >dağıtım bulamazsınız. Yapılandırma kullanıcının sorumluluğudur, programın >değil. Dünya yüzünde bütün kullanıcıları kapsayacak şekilde kullanıcıya ve >tercihlerine özel her türlü ayarı herhangi bir "burası olmamış"a mahal >vermeyecek biçimde tamamlanmış bir program, dağıtım veya işletim sistemi >bulabileceğinizi sanmıyorum (programın yetenekleri bir yana, herkesi memnun >etmek mümkün değildir). Program size sadece yapılandırma için >kullanabileceğiniz araçları sunmakla yükümlüdür.

yapılandırma olayınca gelince herşey deafault ayarlada olmalı tabi ancak
host için bir alan adı atandığında host kullanımda olsun ve mesela kurulu olan makinada apache nin htdocs klasör üne hosting sayfanızı attığınız da sql sorgusunu yaptığınızda çalışır durumda olsun. (dns bu durumda nasıl problem yaratır bilmiyorum acaba yaratırmı her makina ana bilgisayar gibi olmaz demi sonuçta ben kişisel kullanım için yani 1 makinayı düşünerek yazıyorum)

htdocs klasörünün içinde diğer domainlerin klasörleri ve bizim hosting sayfamızın dosyalırı olmalı bence

phpmyadmin gibi diğer şeylerde daha bi üst klasörde ailas olarak yaratılmalı.
 >Kullanacağınız WHM'ye bir eklenti olarak otomatik AAS (alan adı sunucusu) >güncelleme betiği (sizin söylediğiniz şekliyle dns update scripti) yapabilir >misiniz? Bu sorunun cevabı sizin programcılık yeteneklerinize bağlı.

ben bir programcı değilim ama bu Whm ye olmasa da program paketi olarak olabilecek birşey
örnek dyndnsupdater (yada bazı modemlerde özellik olarak gelen dyndnsupdater(birkaç dyn dns sitesini desteklerler bunlar)) >Pardus projesinin bildiğim kadarıyla alt alanadı vermek gibi bir projesi yok >(olacağını da sanmıyorum). Benim bildiğim ücretsiz ve açık kaynak WHM yok, >varsa bizimle paylaşırsanız belki paketlenmesini sağlayabiliriz.
bunun için gerekli olan da dyndns updatere cevap verecek ondan alınacak bilgileri domainlerin IP lerini güncelleyecek bir WHM scripti şart

açık kaynak bir whm de virtulamin bu da sanırım webmin dağıtmlarda çalışıyor

ama böyle bir proje olsa hem pardus serverin adı duyulur hemde sadece pardus server olan bilgisayarlara verilse bu AAS güncelleyen program nasıl olur?

>Kendi bilgisayarınızda arkadaşlarınıza alt alan vermek için Apache adlı >sunucunun yapılandırmasını değiştirmelisiniz. İnternette biraz arama ile çok >rahat yapabileceğiniz şeyler.evet bunu biliyorum ama ben WHM daha iyi olur diyorum

ben programcı değilim ama benim gibi düşünnen çok varsa kulak verin bence tek bana laf düşmez biliyorum.
Windows Live Messenger'ın için ÜCRETSİZ 30 ifadeyi indir!
http://www.livemessenger-emoticons.com/tr-tr/