[Pardus-kullanicilari] cdrom tanınmıyor

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Kas 2007 Per 04:15:05 EET

ilk verdiginiz komut /sbin/hdparm gordugunuz gibi hata vermis. keske
oburu gibi hata vermeyecek sekilde calistirsaydiniz.

hdparm -i /dev/hdc

Bu komutlardan sonra CD taktiginizda halen CDROM'unuz calismiyor mu?
Sanki sorun baska bi yerde gibi... dmesg sistemle ilgili mesajlari
kapsar, ordan bir satir silmeniz bir sey degistirmez.

dmesg yazip enter'layinca gene bir takim ciktilar vermesi lazim.  O
ciktilarda gene hdc ile ilgili hatalar var mi?

Bu sekilde uzaktan sanirim sorunu cozmeyi basaramayacagiz, siz en
iyisi sistemi bastan kurun, daha cabuk cozume ulasilabilir...

tail -f /var/log/syslog

komutu calisirken, bir cdrom taktiginizda cikan mesajlari da alabilsek
guzel olurdu... ya da taktiktan sonra bir kac 10 saniye bekleyip dmesg
ciktisi.

Emre