[Pardus-kullanicilari] Günceleme sonrası sorunlar

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
1 Kas 2007 Per 03:26:54 EET

01.11.2007 tarihinde Mustafa Sarı <talganlicakrakbusgut at gmail.com> yazmış:
> 02:00 itibarıyla güncelleme yapmaya başladım. 02:17 itibariyle bilgisayar ben
> reset attığım 02:42'ye kadar kilitlendi. Hem de öyle bir kilitlendi ki; saat
> bile 02:17 'de durdu...
> ctrl+alt+esc çalışmadı. Mecbur kaldım resetlemeye de yine indirdiğim yüzlerce
> mb kota heba oldu. Ram etmedi vs diye düşünecek oldum, Ram 512 MB, Swap 2 Gb
> daha iyi çalışması lazım.
> Bunlar olurken ön planda çalışan programlar:
> Firefox, PİSİ
> Sistem çekmecesinde; Amarok (çalmıyordu da), Kmail, aMSN, Skype, Kery Beagle,
> Klipper
> [...]

Diğer kısım hakkında net birşey söyleyemem, ama Paket Yöneticisi'nde
önbellek ayarı var. Onu açarsanız indirilmesi bitmiş olan dosyaları
kullanabilirsiniz (ama indirilmesi bitmemiş olan dosyalar sorun
olabilir).

Yalnız şunu da söyleyeyim: Firefox biraz güç ister (bilgisayardan ;),
Kerry Beagle ise zaten varoluş amacı yüzünden gücü istemez, alır :)
Meselâ ben artık Firefox kullanmıyorum (Konqueror pek yetenekli
sayılmaz ama en azından çabuk açılıyor). Kullandığım eklentileri
kurunca Firefox'un açılması 7 ilâ 10 saniye sürüyor, kaldırınca 3 ile
5 saniye. Beagle'ın da götürdükleri getirdiklerinden fazla geliyor
bana. Hattâ yakında tamamen konsolda çalışmaya başlayabilirim :)
Dizüstü bilgisayar kullanıyorsanız fazla da yüklenmeyin derim.

Üzülerek söylüyorum, eğer bir sürü paket kuracak veya
güncelleyecekseniz ve sisteminiz 2007.2 veya daha eski ise, güncelleme
- paket kurulumu işini konsoldan (sudo pisi up kullanarak) yapın.