[Pardus-kullanicilari] sorular sorular

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
31 Mayıs 2007 Per 23:19:24 EEST

Soru 1'in cevabını bilmiyorum, ama soru 2 hakkında yardımcı
olabilirim. Bazı kontrol paneli elemanları, Ayarlar'dan (kontrol
merkezi modülleri menüsünden) çalıştırılamıyor. Onları çalıştırmak
için Tasma'dan yola çıkmanız gerek, çünkü Pardus KDE Kontrol
Paneli'nin kullanımını mümkün olduğunca azaltma yönünde bir politika
izliyor bildiğim kadarıyla. Yazıcılara Tasma'dan yola çıkarak
ulaşabilirsiniz. Yazıcı ayarlarında değişiklik yapabilmek için root
olmanıza (Yetkili kullanıcı olmanıza) gerek yok, hatta olmazsanız daha
iyi olur, yoksa yazıcınızı kullanmanız daha da zorlaşır. Bir de
bildiğim kadarıyla "generic printer" ifadesi cups servisi (yazıcıları
idare eden servis) çalışmıyorsa çıkar, onu da Servis yöneticisinden
çalıştırabilirsiniz. Yazıcınızı kullanabilmeniz için cups servisinin
çalışır durumda olması gerek. Biraz dağınız bir anlatım oldu, kusura
bakmayın, ama son bir ek daha: yazıcınızı kurmadan
(Tasma...Yazıcılar'da listeye eklemeden) kullanamazsınız. Eğer
anlatımım fazla basit kaçtıysa da tekrardan özür dilerim, dört ve
beşinci sınıflara öğretmenlik yapıyor olmamın yan etkisi olabilir :)