[Pardus-kullanicilari] Posta İstemci

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
23 Mayıs 2007 Çar 10:02:58 EEST

Mucibirahman İLBUĞA wrote On 22-05-2007 14:10:
> Selamlar,
> Buradaki ince noktayı kaçırmış olmalıyım  :-P
> f ve b tuşlarının aşağı yukarı ok tuşlarına göre ne tür bir üstünlüğü
> var ki???
>
> Bu arada shift tuşu + ok tuşu ile mesajları işaretleyerek okumak
> istediğimde ön izleme kayboluyor. Ama mesela outlook 'da bu
> yapılabiliyordu...
>
> Saygılarımla
> Mucip:)
>
> Ergin Altintas yazmış:

> --
> Mucip:)
Thunderbird'de ekranda görülen üç tane temel panel var. Odaklama (focus)
hangi panelde ise klavyeden bastığınız tuşlar o panelde işleme giriyor.
Odaklamanın nerde olduğunu seçi olan satırarın mavi ya da gri olmasından
analayabilirsiniz. Ben en rahat odaklama önizleme panelindeyken
çalışıyorum. Odaklama önizleme panelinde iken, yukarı aşağı pageup
pagedown gibi tuşlar sadece ön izleme ekranının hareketlerini sağlıyor,
mesajar arasında geçişi sağlamıyor.

Dolayısıyla odaklama ön izleme panelindeyken sonraki mesaja geçmek için
(odaklamayı değiştirmeden) sadece F tuşuna basmak yeterli oluyor, bu
tuşun avantajı bu. Var olan mesajı silerek sonraki mesaja geçmek için
sadece delete tuşunu kullanmak yeterli oluyor . Bunu fare kullanmadan
diğer şekilde yapmak için TAB tuşuna 3-4 kere basıp odağı değiştirip
sonra aşağı tuşuna basmak filan gerekiyor sonra tekrar önizleme
penceresine geçiyorsunuz. İş uzuyor yani.

Bir not daha: Bu F ve B tuşları önizlemede çalıştığı gibi mesaj okuma
penceresinde (yani liste üzerinde herhangi bir mesajda ENTER
bastığınızda veya çift tıkladığınızda açılan büyük pencere içerisinde de
çalışıyor)

Sizin istediğiniz seçerek okuma özelliği sanırım TB'de yok. Fakat eğer
amacınız son olarak seçilen mesajları DEL tuşu ile silmek ise her
mesajda SHIFT-AŞAĞI ok ile ilerleyip DEL tuşuna basmak yerine silinecek
her mesajda bir kerer DEL tuşuna basabilirsiniz, hatta böylesi daha
kolay olur. Eğer seçtiğiniz mesajları başka klasörlere taşıyorsanız bunu
da en pratik şekilde filtreler ile yapabilirsiniz.

Kolaylıkar,
Ergin.
--
http://www.yapay-zeka.org