[Pardus-kullanicilari] OPENGL: ld.so.conf ekledigim library'i gormezden geliyor...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
16 Mayıs 2007 Çar 17:00:24 EEST

Merhaba Onur Hocam,

Oncelikle soylemek isterim ki sorunlari cozdum, XDMCP ile simdi DomU'da 3D
uygulamalari (bazilarini) calistirabiliyor, ornegin Mplayer'in OpenGL cikti
aygiti ile film izleyebiliyorum. (onceden de normal X ile izleyebiliyordum
zaten ama olsun).
/etc/X11/kdm/kdmrc  altından X'in davranışlarını ayarlayabiliyoruz.
Özellikle

Calistirmak icin, stub-daemon denen Dom0'da calisan 3D proxy'nin :1 displaye
yazamadigini farkettim. Onun icin onlikle /etc altinda X1.hosts yarattim
icine Dom0'in IP'sini koydum boylece baglantida authorization sorunu
olmuyor.

Ikinci olarak da Dom0'da stub daemon calistirmadan once
export DISPLAY=:1.0  diyip sonra stub-daemon'u calistiriyorum. Boylece :1'de
calisan DomU'daki 3D uygulamalari (glxinfo, glxgears, mplayer vs.)
calisabiliyorlar.

Hemen bir fantazi deneyip Beryl calistirayim dedim :) ama tabii ki GLX_
extension'lari daha yazilmamis, o yuzden calismadi. Simdi DomU'ya PCI karti
passthrough yapip deneyecegim bir de...

Selamlar,

Emre