[Pardus-kullanicilari] OPENGL: ld.so.conf ekledigim library'i gormezden geliyor...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Mayıs 2007 Çar 15:02:25 EEST

On Tuesday 15 May 2007 02:47:47 Emre Erenoglu wrote:
> Onur hocam Tekrar Selam,
>
> Sorunu cozdum (sayilir).  03opengl icine sunu yazdim:
>
> emre at voyager ~ $ more /etc/env.d/03opengl
> LDPATH="/usr/lib/opengl/xorg-x11/lib"
> LD_LIBRARY_PATH="/usr/local/lib/vmgl"
> OPENGL_PROFILE="xorg-x11"
> GLSTUB=192.168.1.2:7000
>
> LD_LIBRARY_PATH kullanmak iyi bir sey degil, ancak baska sansim kalmadi,
> ldconfig nedense pardus'ta inatla normal libGL'yi goruyor. Simdi DomU'daki
> 3D uygulamalari calisiyor, ancak XDMCP, normal VNC veya SDL arabirimi ile
> calistiramadim, sadece Andres'in yazdigi Xvnc server veya ssh -x -Y display
> [...]

 /etc/X11/kdm/kdmrc  altından X'in davranışlarını ayarlayabiliyoruz. Özellikle

 ServerCmd=/usr/bin/X -br
 ServerArgsLocal=-nolisten tcp

 ayarları ile X'in açılırken alacağı parametreleri verebiliyoruz. XDMCP için
önce bir "-nolisten tcp" yi kaldırmakta fayda var. Bunun dışında X'in hangi
tty den forklandığı (genelde hata mesajlarını basması için ayarlıyoruz),
hangi vt yi ele geçireceği de ayarlanabiliyor, tabi ki "tty6" ve "vt7"  gibi
parametrelerle :)

 Bir opengl proxy söz konusu ise (vmglx i inceleyemedim açıkçası) yani ikinci
bir DISPLAY olarak kendini tanıtıyorsa vt8 i parametre olarak vermekte fayda
var.

 Bir ihtimal de, OpenGL in çalışacağı ortamda görüntünün aktarılacağı DISPLAY
i ayarlamak (hiç zannetmiyorum ama) faydalı olabilir.

 export DISPLAY=:0
 export DISPLAY=:1

 gibi.