[Pardus-kullanicilari] IceWM Kurulumu

Ergin Altintas ealtintas at gmail.com
13 Mayıs 2007 Paz 23:57:37 EEST

Merhaba,

Uzun süredir Pardus kullanıyorum ve genel olarak çok memnunum. PİSİ'nin
şimdiye kadar gördüğüm en iyi paket yöneticisi olduğunu söyleyebilirim.

Benim aslında kısmen bir biri ile bağlantılı iki sorum olacak,

Birincisi;

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Windows%27tan_Pardus%27a_ilk_Ge%C3%A7i%C5%9F

Adresinde

"Peki Windows'taki Pencere Sistemi'nin Pardus'taki karşılığı nedir? Çoğu kez KDE. Çünkü Pencere sisteminin yanı sıra içerisinde birçok yararlı program daha barındıran geniş bir paket. Ama Linux Dağıtımları için KDE dışında da alternatifleriniz var. Bunların en önemlisi Gnome. Gnome da yaygın kullanılan bir pencere sistemidir. Bunun dışında IceWM, XFce gibi pek çok pencere yöneticisi daha vardır ve sisteminizi bu pencere yöneticileri ile kullanabilirsiniz."

yazıyor benim buradan anladığım pardus ile IceWM vb. penecere yöneticilerini kullanabildiğimiz. xfce4 için wiki'de yazanları denedim ve örneğin kde altında iken de zip vb. dosyların öntanımlı olarak xfce4'ün ariş programı ile açılması vb. bazı küçük sorunlar dışında güzel bir şekilde kullandım. kde sistem kaynaklarını çok tüketen bir pencere yöneticisi, eski makinalarda IceWM benzeri hafif pencere yöneticileri daha iyi çalışıyor. IceWM'i pardus ile beraber nasıl kullanabilirim.

Birinci sorumun cevabını almadan önce bu konuda şimdiye kadar neler yaptığımı yazayım:

Bağımlılıklar nedeniyle imlib-1.9.15'i kaynak kodlarından derledim ve kurdum, sonra da icewm-1.2.29'i kaynak kodlarından derledim ve kurdum, ayrıca X'in açılışında "Çemberler" temasının da çalışmasını sağladım fakat tahmin ettiğim gibi IceWM seçeneği X açılış menüsündeki seçenekler arasında çıkmadı. Bundan sonra ne yapmalıyım?

İkinci sorum da yine biraz eski makinalarla bağlantılı pardus altında web, svn, ftp gibi sunucuları kolayca kurabiliyoruz fakat bu sunucu programlar aslında X'e ihtiyaç duyan programlar değil. Pardusu kurarken X'in ya da KDE'nin ve bunlara bağımlı paketlerin kurulmasını önleyebileceğimiz "-no-kde" vb. bir paremetre var mı? Ya da başka bir şekilde bunu yapabilir miyiz? Yoksa bazı bağımlılıklar nedeniyle sistemde X yada KDE paketleri yüklü olmayan bir pardus düşünülemez mi? Sanırım Pardus'un sunucu sürümlerinde bu konular da (Terminal sunucu hariç X'ten bağımsızlık) düşünülüyordur.

Cevaplar için şimdiden teşekkürler,
Ergin.
---
http://www.yapay-zeka.org