[Pardus-kullanicilari] kurulumdan hemen sonra güncellemedeki çakışmalar

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
13 Mayıs 2007 Paz 13:17:38 EEST

13.05.2007 tarihinde Abdulcelil SIRMA <abdul_celil at email.com> yazmış:

> merhaba arkadaşlar

merhaba

pardus kurulumundan sonra pisi ile güncelleme yaptığım zaman kernel..... ile
> linux..... çakışması meydana geldi diye bir mesaj alıyorum. ilk olarak bu
> mesajı neden veriyor. ikinci olarak güncellemelerin hepsini değil de bir
> kısmını tamamladıktan sonra pardusu resetlediğim zaman kullanıcı giriş
> ekranı gelmeden ekran kararıp kalıyor. daha sonra konsoldan pisi deki tüm
> güncellemeleri yaptığım zaman pardus çalışıyor. bu konuda görüşlerinizi
> paylaşırsanız memnun olurum.
> ayrıca pardus altında çalışan image programları varmı? her kurulumdan
> sonra güncellemeleri tekrar tekrar yapmayalım.
> şimdiden teşekkürler.

birinci konu; çakışmalara çekinmeden evet kaldır diyebilirsiniz. zaten
çakışıyorsa çakışan programa ihtiyacınız yok demektir.

ikinci konu; güncellemelerin tamamını yapmanızda fayda var. zaten siz de
söylemişsiniz, yarın yaptığınızda sadece grafik ekrana
girmekte sorun yaşayabilirsiniz. sonuçta sistemi başlatabilir ve konsoldan
her işlemi yapabilirsiniz. linuxun yapısında bağımlılıklar var
ve seçmeli güncelleme yapınca bağımlılıklar eksik kalabiliyor.

üçüncü konu; kurulumdan sonra güncellemeleri yapmadan önce paket
yöneticisi>ayarlar>yapılandır>önbellek kısmından
sisteminize kurulan paketlerin yedeklenmesi seçeneğini aktif duruma
getirirseniz bu paketler /var/cache/pisi/packages
dizininde tutulacaktır. bunları diskinizin başka bir bölümüne veya bir
depolama ortamına (CD,DVD,Flash disk gibi) alırsanız
sistemi yeniden kurma durumunda yeni sisteme bunları aynı dizine koyarsınız
ve tekrar indirmeden kurulurlar. bu güncelleme
dışındaki kurduğunuz programlar için de geçerlidir. bağımlılıklarını
biliyorsanız bu programların önce bağımlılıklarını sonra kendilerini
çift tıklayarak da kurabilirsiniz.

not: ticari yazılımlarla diskin görüntüsünü alabilen arkadaşlarım var bu
mümkün.

kolay gelsin...