[Pardus-kullanicilari] deepfreeze benzeri program?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
11 Mayıs 2007 Cum 00:29:17 EEST

Eger bu isleri otomatik olarak yapacak bir "Script" yani betik yazarsaniz
veya bulursaniz, elle manuel olarak calistigini da gordukten sonra, sistem
acilisinda siz daha sisteme girmeden calissin isterseniz, o zaman bu
dosyanin icine bu script'inizin komutunu yazacaksiniz. Pardus acilirken bu
script'i calistiracak, script ne yapiyorsa yapacak (ornegin home dizininizi
yedeklemek gibi).

ornegin /usr/bin/yedek.al diye bir script yazdiniz, o zaman local.start 'in
icine:
/usr/bin/yedek.al

yazacaksiniz. Ben kendim denemedim nasil calistigini bu local.start'in,
genelde kendi kurdugunuz programlarin servislerini calistirmak icin
kullanilabiliyor, ancak home dizinini kopyalamak gibi uzun surecek bir
islemde sistem nasil davranir, arka planda calistirmaya devam eder siz de bi
yandan logon mu olursunuz onu bilemiyorum.

Manuel yedeklemesi kolay, kendi home dizininize konqueror ile sag tiklayip
arsivleyin.

Emre