[Pardus-kullanicilari] SÜRÜCÜ

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Mayıs 2007 Sal 21:00:40 EEST

Merhaba Hakan Bey,

Bunun icin http://www.pardus.org.tr sitesine girip incelemeye baslamanizi
oneririm. dokumanlar kisminda ve Wiki'de ilginc dokumanlar bulabilirsiniz.
HAta raporlamak icin http://bugs.pardus.org.tr kullanabilirsiniz.
Gelistiricilerle irtibata gecmenin temel yolu bu.

Sanirim sorununuz icin 915 resolution programini kurmaniz gerekiyor.
855_resolution depoda var, ancak sizin i945 chipsetli anakartiniz icin
calisir mi bilmem.  Onun icin, depoya girmemis ve henuz beta da olsa,
mecruriyetten dolayi, asagidaki komutu verecek 915_resolution programini
kurup, cozunurlugunuzu ayarlamanizi oneriyorum:

sudo pisi bi
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/desktop/freedesktop/915resolution/pspec.xml

Daha sonra root olarak (su - ile) (veya sudo ile) 915resolution diyip
calistirabilirsiniz. Kullanilisi su sekilde sanirim:

# 915resolution -l
diyip olasi modlari goruyoruz. Diyelim ki 5c modu 1280 x 800 24 bit renk
derinligi olsun. Bu durumda:
# 915resolution 5c 1280 800 24
diyerek cozunurlugu ayarlayabiliriz. Baska ornekler:

# 915resolution 3a 1440 900 24
# 915resolution 50 1280 768

Bu komuttan sonra sonra CTRL + ALT + BACKSPACE ile X'i tekrar baslatarak
sorunu cozuyoruz. Eger bilgisayari kapatip actiginizda cozunurluk gene bozuk
ise, o zaman yazdiriniz komutu,

sudo kwrite /etc/conf.d/local.start
diyip local.start dosyasinin icine ekleyerek her acilista calismasini
saglayarak cozebiliriz.

Aciklamanin buyuk bir kismini ubuntu formlarindan okudum ve buraya yazdim,
umarim ise yarar (bu ekran karti benim HP nc6120'de duzgun calisiyor).

Kolay gelsin,

Emre