[Pardus-kullanicilari] SÜRÜCÜ

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Mayıs 2007 Sal 19:30:12 EEST

Merhaba Hakan Bey,

Oncelikle ben pardus gelistiricilerinden degilim sadece biraz linux
dunyasinda surucu nedir biliyorum diger dagitimlarla ugrasmisligim var
biraz.

oncelikle ekran kartinizin marka ve modelini soylerseniz bakabiliriz. eger
intelse, i915_resolution diye bir yama var onu kurup calistirabilirsiniz
sanirim.

Ayni soru wireless icin de gecerli, marka/model? lspci -v ciktisi?

suruculer genelde kernel'in icinde geliyor, donanimin once sonra cikasi diye
bir sey yok, genel olarak tamamen gonullu bir is. Ornegin cok bilgili bir
linux'cu sinirleniyor donaniminin surucsu yok diye, bir yandan ureticiye
kufrederken, biyandan kahvesini icip kendisi icin bir surucu yaziyor. :)  e
yazdigi surucuyu de toplumla paylasiyor ve boylece linux duyasi icin bir
surucu daha eklenmis oluyor.

Ha bazi ureticiler, linux surucusu de yaziyrolar, veya bi yere kadar yazip
bunu ortama koyuyorlar, birileri alip gelistiriyor. sizin donanimlariniz
icin kimse surucu yazmamis, ureticisi de uretmemis olabilir. o zaman
kullanamazsiniz.

mesela benim desktop sistemimdeki donanim sensorlerinin suruculeri de yok,
coretemp ve winbond'un bir chip'i var. Kernel 2.6.21'de bu winbond chip'i
icin surucu yazilmis ve entegre edilmis, ancak coretemp icin hala bi sey yok
ortada.

kisaca biraz sans isi.

Baska bir ornek, benim anakartimdaki Attansic ATL1 chip'inin desurucusu
yoktu.  Ancak daha onceki kerneller icin
http://atl1.sourceforge.net/adresinde gonulluler ayrica derlenebilir
surucu yaziyorlar, bunu alip
2.6.19 sistemimde (ubuntu) derleyip calistirabiliyorum. Bu surucu, yeterince
kararli oldugu zaman (simdiki oyle), kernel'e entegre ediliyor, su anda
2.6.21 kernel'inde dogrudan geliyor ekstra bir sey ypamaya gerek kalmiyor.

Umarim bilgilendirici olmustur,

Emre