[Pardus-kullanicilari] VirtualBox ile dosya paylaşımı.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 17:28:29 EEST

Merhaba Kubilay Bey,

Bilgisayari bulmasi cok onemli degil. Oncelikle, sunu deneyin:

ping sanal_makinedeki_ip_adresi
veya
ping ana_makinanin_ip_adresi

Ayrica size tavsiyem, VirtualBox ayarlarinda (varsa) BRIDGED mode
kullanmaniz. Hic virtualbox kullanmadim o yuzden emin degilim bu
opsiyonlarin varligindan. boylece eger evde IP dagitan bir ADSL
modeminiz varsa, o bloktan yeni bir adres alabileceksiniz sanal
makineniz icin. Eger bu tip bir ADSL modeminiz vs. yoksa, o zaman NAT
opsiyonu (varsa) kullanin.

eger ping komutundan yanit aliyorsaniz, o zaman windows altindan:
baslat --> calistir --> \\ip_adres
diyerek paylasimlari gormeye calisabilirsiniz, sonra da ag surucusu
bagla diyerek olayi otomatiklestirirsiniz.

pardus'tan sanal makinedeki paylasimlari gormek icin de,

smb://sanal_makinenin_ip_adresi/ diyerek deneyin. pencere gelmesi lazim.

Yok Ping komutuna yanit yoksa, o zaman network ile ilgili bir sorun
var demektir.

Emre