[Pardus-kullanicilari] Ekran tazeleme hızı mevzusu

Rahmi Lale rahmi.lale at biotech.ntnu.no
2 Mayıs 2007 Çar 15:08:31 EEST

Selamlar,

> From: "ramazan akin" <akin.ramazan at gmail.com>
> Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Ekran tazeleme hızı mevzusu

> belirtiğiniz donanım linux ile uyumlu;
> http://www.intellinuxgraphics.org/documentation.html

Teşekkürler.

> isteğiniz çözünürlük için root olarak
> 915resolution
> komutunu kullanmayı deneyin.
> kolay gelsin.
> ekranınızın desteklediği tüm modlar için.
> 915resolution -l
> aşağıdaki link işinizi görecektir.

İleti için teşekkürler lakin mevzu oradan kaynaklı olmalaı (bir önceki mesajda
iletmiştim; 915 ve i810 içeriğinde 1600x1200 çözünürlüğü 8,16 ve 32 bit
olarak kayıtlı bulunyor).

> http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2006-October/007007.html
> not:
> ekran çözünürlüğü için bahsedilen hata(hata olarak algılanan)  kde nin
> ekran frekansının yanlış yazması aslında nvidia nın nvidia-setting
> programını kullanarak ekran özelliklerini daha verimli kullanılıyor.

Pardus'un hesaplama farklılığından haberdarım. Lakin ben mönitörün bilgi
ekranında gösterdiği çözünürlük bilgisinı kıstas alıyorum, Pardus'u değil.
Zira titreme dolayısı ile 60 Hz tarama hızı rahatsız edici her ne kadar Pardus
85 diyorsa da. Burada bir kargaşa olmasını önlemek adına, monitörü WinXP'de
de kullanıyorum ve daha yüksek tazeleme hızına ulaşmak mümkün.

> http://www.pro-linux.de/forum/viewtopic.php?t=1021575&sid=fa263fe6ebca3a7ca
>a83c5948462c1edadresinde aynı monitörü kullanan kişi şu ayarları vermiş.
> Modeline "1600x1200" 220.00 1600 1616 1808 2080 1200 1204 1207 1244 +hsync
> +vsync (yanlış hatırlamıyorsam Section Monitor kısmına yerleştirilmesi
gerekiyordu bunun.)

Ekledim, sorun baki.

> Bunu
> Modes "1280x1024" "800x600" ...
> satırına
> Modes "1600x1200" "1280x1024" "800x600" ...
> şeklinde eklemeyi unutmayın.

Modes satırında bu bilgiler ekli halde.

Bunca denemeye rağmen halen çözünürlük 60 Hz'de.

Lakin bir tuhaf durum var o da şu şekilde, sorun ile alakalı olabilir mi;

Çözünürlüğü görüntü ayarlarından değiştirip (örneğin 1600x1200 de iken
1280x1024 e geçmek için ) OK deyince X açılışndaki şifre sorgu ekranına
düşüyorum ve çözünürlük de değişmiyor. Acaba bunca denemeye rağmen tazeleme
hızını artıramamak bundan alakalı olabilir mi?

Esenlikler.
--
Rahmi Lale
NTNU,
mailto:rahmi.lale at biotech.ntnu.no

Simplicity is making the journey of this life with just baggage enough.
-Charles Dudley Warner, editor and author (1829-1900)