[Pardus-kullanicilari] Yanýt: Re: þifre girememe problemi

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
1 Mayýs 2007 Sal 20:08:22 EEST

basit ama etkili bir önerim var (sistemin tümden gidebilir de :))
çalışan cd ile sisteminiz acı ve asağıda belittiğim dosyaları inceleyin. bu
dosyalr şifre, grub, kullanıcı isimlerini tutan dosyalar. benzer durumda ben
misafir kullanıcı oluşturup yada bildiğim bir kullanıcıya root hakkını
veriyorum.
group  group-  gshadow  gshadow- shadow passwd

bu dosyalarda root yazanın özelliklerinin diğer kullanıcıya yazarsanız
elinize yeni bir root kullanıcısı olur.
shadow ÅŸifreyi tutar,

ikinci seçenek çalışan cd den bu dosyaları sistemine kopyalamanız. bu
durumda oluşturduğunuz kullanıcı olmayacak ve extra kurmuş olduğunuz
programlarını kullanıcıları da olmayacaktır. programlar yeniden kumanız
gerekir.

kolay gelsin.

not: bu dosyalara elle mudahale kişinin kendi sorumluluğundadır.

01.05.2007 tarihinde Ferit Mayat�rk <fmayaturk at yahoo.de> yazmış: