[Pardus-kullanicilari] Kurulumda swap bölümüne gerek var mı?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
31 Mar 2007 Cmt 14:56:18 EEST

Merhaba Ahmet Emre Bey,

Bence oncelikle otomatik kurulumu anlatip, daha sonra Windows yanina
kurarken herseyi tek bir / altina kurmayi anlatin. Boylece Windows'a
benzer bir anlatim yapmis olursunuz.

Daha sonra, dizinlerin ne anlama geldigini /boot /home /var /usr gibi
anlatin. Bunlarin Linux'ta ayri partition'lara ve hatta ayri disklere
kurulabilecegini, avantaj olarak:
- sistem bastan yuklense bile verilerin kaybolmayacagi (/home'u
ayirdiginizda sorun olmamasini beklerdim bir sonraki kurulusta,
kullanici isimleri ayri olsa bile, bir ara bir sanal makinede denemek
lazim)
- Yuksek performans gerektiren sistemlerde  (sunucu gibi), bunlari
ayri ayri fiziksel disklere yerlestirerek daha yuksek performans
alinabilecegine (swap'in ayri partition'a koyulmasindaki bir arti da
bu, swap ayri bir diskte ise daha hizli olur)
- Daha hizli yedekleme (/var ve /home gunluk, /usr haftalik, / aylik
gibi, dosya degisme hizlarina gore...)
- Daha hizli fsck
- Bazen sistemlerde bir sorun olur, log dosyalari sismeye baslar. BIr
sure sonra eger partition'lari ayirmamissaniz (/var ya da /opt mesela
log dosyalari icin ayirmadiysaniz),  kok dizinde yer kalmaycak ve
sistem cokecektir. Eger ayirdiysaniz, sadece log alamamaya baslarsiniz
ama sistem gocmez.

Genel olarak (ingilizce oldugu icin kusura bakmayin, bir google
sitesinden aldim),
- A stable filesystem. Few, if any changes (but very important!)
/tmp - Mounting /tmp protects your system if it should fill up quickly.
/usr - Contains user-related applications and programms. However, this
is typically not that large.
/usr/share - This contains alot of "shared" information, like
documenation and it can grow to several gigabytes.
/var - Contains mostly logs, spools and variable information. Good
choice to have mounted.
/var/spool - The spool directories. A good choice if you don't mount
all of /var.
/home - User home directories. Also a good choice to mount,
particularly if you do not have user quotas set up.
/usr/local - Per system or installation local files. Typically not very large.
/boot- Where boot information is kept. The reason it is often on a
seperate filesystem comes from the time when LILO had difficulty with
large disks.
/opt - Optional software. This is a good choice as this is where most
of the user-related software goes on newer Linux distributions and it
takes up a fair bit of space.

Kolay gelsin,

Emre