[Pardus-kullanicilari] monitör sorunu

Surhay surhay at ajiba.com
29 Mar 2007 Per 04:18:10 EEST

Arkadaşlar bende 107T5 kullanıyorum. Şu anda 1280x1024-60 veya 1024x768-85
desteği var. Ancak daha önceleri (ekran kartı onboard intel 865G) 1152x864-75
desteğini kurabilmiştim. 2007.1 i yeniden kurdum. ama 1152 seçeneğini
ayarlayamadım. Ancak yöntem şuydu.
Windows'ta Everst Home isimli bir donanım listeleyen program vardı. Onunla
görüntü bölümünde monitörde tüm detayları veriyor.
Buradaki bilgilerle xconf da monitör bölümü düzenlenince monitörün tüm
desteklediği çözünürlük ve tarama frekansları düzgün olarak görünüyor.
Özellikle bu bölümü Everest Bilgileri ile onaylayın;
Section "Monitor"
    Identifier  "Monitor0"
    VendorName  "Philips"
    ModelName   "107T"
    HorizSync    30-71
    VertRefresh  50-160

Yatay ve dikey frekans önemli . Ben Vendorname ve Model bölümünü elle düzletim
ama HorizSync ve VertRefresh doğru yazılmalı. Birde Screen bolümünde Modes
bölümüne Everst den aldığınız tüm çözünürlükleri girin.

Diyeceksiniz ki şimdi niye yapamıyorsun. Monitörün bu detaylarını not
almamıştım. Pc'imde artık windows da yok. Wine  ile Everet Home'u
çalıştırınca bazı detayları alamıyorum.( Monitör gibi)Ama sizin işinize
yarayabilir diye yazdım. ( Windows'unuzdan
Everest'le doğru bilgileri alabilirseniz)

Ben yine de PARDUS kullanmaktan mutluyum :-))

Kolay gelsin

27 Mar 2007 Sal tarihinde, cihan kaya şunları yazmıştı: