[Pardus-kullanicilari] Sound Blastes Audigy Notebook ZS

Server Acim sacim at kde.org.tr
28 Mar 2007 Çar 19:31:45 EEST

On Wed, 28 Mar 2007 19:09:38 +0300
"Ömer F. USTA" <omerusta at gmail.com> wrote:

> Merhabalar
> Pardusta hangi dosya bilemiyorum ama *ubuntu dağıtımında
> /etc/modprobe.d/blacklist
> dosyasına blacklist blablabla (burda blablabla ses kartınızın modül
> adı lsmod çıktısından ilgili adı bulabilirsiniz) şeklinde bir satır
> ekleyerek ilgili ses kartının kernel modülünü yüklememesini
> sağlarsınız bu şekilde diğer ses kartınız çalışacaktır [ umarım ]

> Ömer Fadıl USTA
> http://www.bilisimlab.com/

Sevgili Ömer bey,
Bir deneme olarak aynı makineye Ubuntu kurduğumda, bu Audigy Notebook ZS çalışmıştı.
Google yaptığım küçük bir aramada şunları buldum:

http://www.google.com.tr/search?q=audigy+2+zs+notebook%2Blinux&hl=tr&client=firefox-a&rls=org.mozilla:tr-TR:official&hs=DZu&start=10&sa=N

http://lalists.stanford.edu/lad/2004/10/0133.html

http://lalists.stanford.edu/lad/2004/10/0136.html

http://www.linuxforums.org/forum/peripherals-hardware/80377-sound-blaster-audigy-2-zs-notebook-debian-halt.html

http://music.columbia.edu/pipermail/linux-audio-dev/2005-June/012881.html

http://www.music.columbia.edu/pipermail/linux-audio-dev/2005-June/012871.html

http://www.linuxquestions.org/hcl/showproduct.php?product=3296&cat=all

PARDUS'ta /etc/modules.d/alsa dizininde yer alan Alsa dosyasının içeriğini gönderiyorum. Belki burası bir çözüm olabilir.!

# ALSA portion
alias char-major-116 snd
# OSS/Free portion
alias char-major-14 soundcore

##
## IMPORTANT:
## You need to customise this section for your specific sound card(s)
## and then run `update-modules' command.
## Read alsa-driver's INSTALL file in /usr/share/doc for more info.
##
##  ALSA portion
## alias snd-card-0 snd-interwave
## alias snd-card-1 snd-ens1371
##  OSS/Free portion
## alias sound-slot-0 snd-card-0
## alias sound-slot-1 snd-card-1
##

# OSS/Free portion - card #1
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
##  OSS/Free portion - card #2
## alias sound-service-1-0 snd-mixer-oss
## alias sound-service-1-3 snd-pcm-oss
## alias sound-service-1-12 snd-pcm-oss

alias /dev/mixer snd-mixer-oss
alias /dev/dsp snd-pcm-oss
alias /dev/midi snd-seq-oss

# Set this to the correct number of cards.
options snd cards_limit=1

Sevgili Ali Erdinç KÖROĞLU'ndan da destek bekliyorum.

Saygı ve sevgilerimle.

--
Server Acim
- Besteci