[Pardus-kullanicilari] creative adsl modem

Eyüp Ersan eyupersan at gmail.com
24 Mar 2007 Cmt 19:45:14 EET

Modemin Ethernet girişi/çıkışı var ise bu ucu kullanın..Bu durumda kurulum,
driver v.s sıkıntısı yaşamazsınız..CAT5 bir kablo ve RJ45 jak bağlantısı ile
Modeminizi, bilgisayarınızın Ethernet kartına bağlayın..(Ethernet kartınız
kurulu olmalı..). Modeminizde
Router özelliği var ise IP adresini otomatik alabilirsiniz..Eğer yoksa ;
IP adresini ve diğer bilgileri Elle girmeniz gerekli..Bunun için ;

Pardus > Pardus Yapılandırma Merkezi > Internet ve Yerel Ağ > Ağ Yöneticisi
ile bu işlemi yapabilirsiniz.

Modeminizin IP adresini Ağ Geçidi olarak kullanın..
Modeminiz 192.168.xxx.xxx ile başlayan IP numarasına sahipse, Ağ Maskesi
255.255.255.0   ...
Modeminiz 10.0.xxx.xxx ile başlayan IP numarasına sahipse, Ağ Maskesini
255.0.0.0

şeklinde tanımlayıp, bağlanabiliyor olmanız gerekir..

Kolay Gelsin..