[Pardus-kullanicilari] Pisi hk

selim ok selimok at gmail.com
20 Mar 2007 Sal 01:28:27 EET

19.03.2007 tarihinde Canberk Demirdelen <cdemirdelen at gmail.com> yazmış:

>  selim ok yazmış:
>

> 19.03.2007 tarihinde Canberk Demirdelen <cdemirdelen at gmail.com> yazmış:

> Kategorilerin gayet yeterli ve sade oldugunu düsünüyorum sahsen. Bu konuda
> fazlasi kafa karistirici olur.
> Türkce aciklamasi olmayan programlar konusunu sanirim gelistiriciler de
> iyi biliyorlar. Ancak kisitli sayida gelistirici olmasi, yeterli gönüllü
> olmamasi gibi sebeplerden bu ceviriler eksik kaliyor. Hemen düzelecek birsey
> degil bu. Ancak gelistirici listesinden takip ettigim kadariyla tam zamanli
> [...]

Sizinde tahmin edebileceginiz gibi bu tip bir kategorileme oldukca zor.
Bunun bir nedeni ek is yükü getirmesi, yalnizca hali hazirda bu sekilde
kategorize edilmis paketlerin yeni kategorilere ayrilmasi degil, bundan
sonra paketlenecek uygulamalar icinde bunun ayrica yapilmasi gerekiyor.
Diger bir neden de kategori derinligi arttikca uygulamalarin hangi
kategoriye girmesi gereketigi konusunda bir kararsizlik ortaya cikabiliyor.
Bir uygulama hem ses hem görüntü caliyor diyelim. Hangi kategoride olacak?
Örnegin ses calma uygulamalarini inceleyen biri, Kaffeine eger görüntü
oynatici kategorisine dahil edilmisse onu göremeyecek bu durumda cok güzel
bir ses calici uygulamadan mahrum kalacak. (Tamamen hayal ürünü bir örnekti,
ancak depodaki uygulamalara biraz göz gezdirirseniz bu kategorileme isinin
aslinda ne kadar yorucu ve karisik bir is oldugunu görürsünüz.)

Iyi calismalar,
Selim